Sunday, August 13, 2006

50 saker om mig



50 saker om mig

Jag läste nånstans på nån annan blogg om en lista där nån hade skrivit ner massa små finurliga saker om sig själv, fast det var nog 100 tror jag... Tänkte i alla fall vara lite copycat och göra samma sak som ett litet intro till denna nya blogg, men nöjer mig med 50. So here goes:

1. Jag har levt i nästan 30 innehållsrika år. Uppkommande jämna födelsedag kommer firas i stor stil i Stockholm i oktober med både familj och vänner.

2. Jag är ,tro det eller ej, norrlänning från början. Född i lilla Kalix men sedan utvandrad till Sveriges huvudstad och numera till hela världen.

3. Min största passion är att resa, överallt och till alla möjliga ställen. Storstäder drar mest dock, älskar skyskrapor bl a.

4. Jag har jobbat som reseledare i Marocko, Grekland och Prag under 3 fantastiska år tidigare.

5. Jag är oerhört förtjust i lösgodis, främst från Karamellkungen. Bäst är röda ferraribilar och såna där röda och svarta dödskallar. Choklad är också gott. Har precis lärt mig äta mörk sådan, mycket vuxet tycker jag själv.

6. Jag tycker det är för lite ironi och humor i samhället generellt.

7. Jag tycker Borat , Sascha Cohens alias, är något av det roligaste som finns. Väntar med oerhörd otålighet på hans film som kommer till hösten.

8. Jag har inga problem att erkänna att jag tycker tönttechnolåten "Boten Anna" m Basshunter är rätt kul att dansa till.

9. Jag är oftast lite för snäll för mitt eget bästa, i kombination med ett stort hjärta som tyvärr blivit lite för skadat några gånger.

10. Jag jobbar hårt på att skaffa kompisar i världens alla hörn och har kommit rätt bra på vägen redan.

11. Jag kan vara riktigt otålig och måste ibland bita mig i tungan för att inte börja gnälla om saker tar för lång tid.

12. Jag har pluggat massa olika saker i mitt liv. Ett år i USA under gymnasiet, 4 år på Sthlm universitet med ekonomi och marknadsföring, reseledarskola, samt nu senast ett år av 2 på en KY ledarskapsutbildning inom resor och turism på distans i Örnsköldsvik.

13. Jag är en riktigt bra kompis och väldigt lojal mot dom jag gillar,vilket är många. Dom jag inte gillar lägger jag numera inte lika mycket energi på.

14. Jag tycker rosévin och tjejiga drinkar med päronkonjak och hallonvodka är väldigt gott. Gillar dock även öl och annat vin. Kan även dricka ur vääääldigt snabbt om det behövs. Denna förmåga har även testats i flera utmaningar, har vunnit varje gång.

15. Jag har även bott i Dubai i 2 månader i våras i samband med min första praktik på KY-utbildningen. Dom nästa 2 praktikperioderna förväntas tillbringas i Australien och Karibien under hösten 2006 och våren 2007 om allt går vägen.

16. Mina favoritplatser i världen såhär långt är Marrakech i Marocko, Karlsbron i Prag, hela New York, Barcelonas strandpromenad, Florens i Italien, skyskrapedelen av Dubai, stranden i Agadir- Marocko, och Grand Canyon i USA. Listan byggs dock på successivt hela tiden.

17. Jag anser att Sverige är ett mycket bra land att bo i på massa sätt, men vill ändå testa vingarna mer utomlands.

18. Jag tycker om rom-coms på bio, och är ett stort fan av alla stora Hollywood actions.

19. Jag har f.n en ryss och hans asylsökande mamma boende i min bostadsrätt i Jakobsberg utanför Stockholm. Själv bor jag just nu hos min egen underbara mamma för att spara pengar till kommande praktiker.

20. Jag har världens bästa familj som jag älskar oerhört mycket.

21. Jag har precis tagit mitt körkort i vintras och tränar just nu sporadiskt på fickparkering inne i Stockholm, vilket går sådär.

22. Jag är generellt rätt bra på att muntra upp folk när dom är lessna. En bra egenskap tycker jag själv.

23. Jag har partajat en hel del i mitt liv, och det lär bli mer i framtiden.

24. Jag har även dansat på några olika bardiskar, främst under reseledartiden i Grekland.

25. Jag är väldigt duktig på att hålla kontakten med folk jag träffat på olika ställen i världen.

26. Jag tycker mycket om italiensk, libanesisk och grekisk mat. Tzatziki och hoummus med bröd kan man leva länge på. Gillar dock även hot dogs (obs råa inte grillade) tillsammans med lite filmjölk, en konstig kombo tycker mina kompisar.

27. Jag gillar färgen lila väldigt mycket, och tycker även att guldtrenden som finns just nu är väldigt trevlig.

28. Jag är väldigt, väldigt trött på killar (och tjejer) som inte kan hålla sig till sin fru/flickvän/pojkvän eller liknande, utan absolut måste ha flera på en gång.

29. Jag tycker om att titta på sport som fotboll, friidrott och hockey. När det gäller utövning är tennis, simning och aerobics kul också.

30. Jag är ganska orädd av mig och inte rädd för att gå mörkret eller i nya städer på kvällen.

31. Jag tycker barn är underbara varelser även om det kommer ta ett tag innan jag själv får dom.

32. Mitt favoritplagg är en halterneck top i svart och silver som jag köpte för ca 4 år sedan.

33. Jag är en sucker för tidningsreklamer om smink och må bra-produkter. Speciellt krossade läppstift och ögonskuggor i olika fina färger.

34. Jag har jobbat med många olika saker i mitt liv: Städat kontor på Rotary, servitris på Scandic hotel, kundtjänst administratör på Preem (bensinbolaget), säljare av konferensplatser på engelskt eventföretag, reseledare, konferensansvarig, samt denna sommar som operations ansvarig för internationella kryssningsfartyg som kommer in till Stockholm.

35. Jag är väldigt ambitiös och målinriktad.

36. Jag är lite maniskt rädd för att klippa håret pga tidigare traumatisk frisörupplevelse. Klippte av mitt långa hår i våras vilket var en STOR bedrift.

37. Jag har varit kär väldigt få gånger i livet, som tyvärr inte fått nåt lyckligt slut någon av gångerna hittills.

38. Jag kommer väldigt bra överens med de flesta människotyper. Har dock lite antifeeling mot Stureplans backslicks med pappas kreditkort eller folk med ingen som helst förståelse för världen utanför deras egen.

39. Jag kan vara lite väl självkritisk ibland och ställa för höga krav på både mig själv och omgivningen.

40. Jag gillar att bada utomhus i Sveriges skärgård, och är absolut ingen badkruka trots den ökande åldern.

41. Jag tycker även mycket om att åka skidor, även om jag inte är någon stjärna på det området. Franska alperna är favoriten hittills.

42. Jag tycker humor är bland det viktigaste som finns, och gärna med lite satiriska inslag och en förmåga att driva med sig själv främst.

43. Jag är för det mesta en glad och positiv tjej, som däremot kan få lite deppryck emellanåt, oftast inte offentligt dock.

44. Jag är en tänkarmänniska, som analyserar mycket och länge för det mesta. Lite för länge ibland t o m.

45. Jag vill jobba inom turismnäringen, och göra något med marknadsföring eller försäljning och gärna internationellt.

46. Jag har svårt för att spara pengar, om det inte gäller resor nånstans. Däremot är jag mycket bra på att spendera dom när jag väl har dom.

47. Saker jag ogillar skarpt är religiös fundamentalism, terrorister, snålhet, självgodhet och ovilja att hjälpa andra.

48. Saker jag gillar skarpt, förutom det som redan nämnts, är långa sovmorgonar, frukostbufféer på hotell, rena lakan, spabehandlingar, utmanande situationer och shopping på nya platser.

49. Jag kan lätt sova hela dagen om det regnar ute, eller även om det är sol. Har inga som helst skrupler på att "måste vara ute idag".

50. Jag gillar att dela med mig till andra, vilket jag hoppas denna blogg blir ett bra exempel på.

Det var lite om mig!

På återhörande!

kramar Linda

0 Comments:

Post a Comment

<< Home