Wednesday, June 03, 2009

Svensk sommar

Jag är hemma hos mamma i Järfälla igen, sedan i fredags. Bloggandet har varit lite lidande sista tiden, återigen...Det är en märlig känsla att veta att jag ska vara hemma i nästan 10 veckor till innan återresan till Dubai i mitten på augusti. Det är ju som ett helt sommarlov ungefär......och ett helt sådant har jag inte haft sen.....typ i högstadiet tror jag (alla somrar sedan dess har jag jobbat nånstans åtmonstone större delen av sommarveckorna). Det skönaste är att inte behöva stressplanera hela vistelsen, när jag nu vet att jag hinner med alla trevliga folk jag alltid vill träffa på hemmaplan. Har faktiskt inte gjort några planer alls nästan, med undantag för en kortare roadtrip med mamma och syster i juli uppåt landet, samt vissheten att maken anländer den 16/7, och att det då blir Norge, Hjo och GBG i ca 3 veckor på nåt sätt. Att inte träffa maken på nästan 7 veckor är dock såklart det negativa med denna Sverigesommar....Trist och han är mycket saknad, hela tiden. Känns härligt att vara så oplanerad däremot, men även lite ovant. Jag brukar vanligtvis ha ca 3 eller 4 olika inbokade saker varje dag jag är i hemlandet. Dvs fika med någon på f.m, lunch med nån annan, kanske en e.m-date med en annan kompis och sen middag eller utgång hos någon av föräldrarna eller med andra kompisar.....Inte denna gång.

Hittills har jag inte gjort så värst mycket alls. Njutit av det helt suveräna välkomstvädret första helgen (PERFEKT varmt om ni frågar en utlandssvensk som mig:D:D:D), varit på fantastiskt fint och trevligt bröllop för min nära vän Molly och hennes Tell i lördags. Sedan har jag bara umgåtts med syrran och hennes fina lilla Oscar, samt träffat ett par vänner som också har små knoddar av olika storlekar. Det blir en bebis-sommar denna sommar helt klart. Syrran är mammaledig, 3 av 4 av tjejerna i närmsta tjejgänget är hemma med barn 1 eller 2 denna sommar, och diverse andra har flertalet småglin under 4 år. Får se hur mycket det kommer påverka mig för att jag och Johan ska skaffa egna småttisar snart :D.

Nu ska jag på studentuppvaktning hos grannen. En granne vars studentdotter jag inte direkt känner jätteväl kan påpekas. Men de har nog god mat där, och jag är rätt hungrig :D.
Har f.ö också glömt att länka till makens foton från nya lägenheten, för er som inte sett dem på facebook redan vill säga. Så gå in där och titta om ni vill.
På återhörande från de svenska sommarkvällarna!
Härlig grönska och syrener på Carlhälls gård på Långholmen i lördags

0 Comments:

Post a Comment

<< Home