Monday, March 30, 2009

Kändis på TUR!

Lite dåligt bloggande på sistone. Har redan hunnit vara i Sverige i ca 2 veckor, blivit moster till en liten fin kille som behagade komma direkt efter jag gått på flyget hem (bokstavligen), samt överlevt sjukt dåligt väder här i Dubai i några dagar efter återkomsten.

En av huvudanledningarna att jag var på hembesök (förutom att försöka locka ut syrrans knodd då) var att besöka resemässan TUR i Gbg. Vilket jag gjorde. Och det var skoj som vanligt. Mycket prat, torr strupe, mycket utdelade visitkort, en del lovande business-förslag, samt en del partajande med Malin från Dubaikontoret, både som VIP gäster i Solresors monter och på den efterföljande festen på Park Lane.

Jag passade även på att träffa mina gamla lärare på Turismakademien, som ställde ut på mässan som vanligt. Åt bl.a. räkmacka med lärar-Ingemar, vilket var trevligt. Detta år hade de också börjat med att sätta upp tavlor med foton på tidigare elever, som "lyckats i branschen" (citat från utbildningsledaren Bengt). Och jag fick en förfrågan att vara med på "kändisväggen". Och det gick jag ju med på såklart. Se nedan så fint det blev i deras monter! Känns lite märkligt se sig själv som egen företagare där på väggen faktiskt..... Men kul såklart!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home