Monday, February 23, 2009

Trött.....

Den här veckan är jag trött. På flera saker. Först på att vi för ett par veckor sen såg uppsatta lappar i hissen i huset om att de nu snart ska börja installera internet och telefon i huset (efter bara 9 månader.....). Det lät ju fantastiskt sa vi. Efter typ 4 dar var lapparna dock nedtagna igen. Så vi gick till facility managenent kontoret och frågade. Och det visar sig att de fortf väntar på ett s.k. NOC-letter (dvs no objection, som krävs från ett antal ftg i olika sammanhang här jämt) från byggherren Emaar, som de nu dessutom inte verkar tro att huset kommer få överhuvudtaget, eller inom snar framtid iaf.....Det vill säga, när de satte upp lapparna trodde de nog att det skulle gå fort, men sen fick de väl besked om att det inte blir så. SUCK. Så då kanske vi blir tvungna att flytta till en annan lgh i slutet på maj ändå, när vårt kontrakt går ut, istället för att förlänga det ett år till. Inte för att vi vill på nåt sätt. Gillar lägenheten, läget, lätt med parkering (inte att förakta i Dubai), gångavstånd till mycket etc....Men för att jag måste ha internet och fax till företaget, det funkar inte att springa mellan olika Starbucks när min 3g uppkoppling strular. Vilket den gör jämt. Att ladda ner en fil på bara 200 kb tar typ 15 min ibland....Så strulet och ignoransen för detta i huset är jag oerhört trött på. Ännu tröttare på att vi (eller Johans ftg) betalar en monstruös årshyra som inte på nåt sätt blir reducerad av att vi inte har internet och tfn tillgängligt i huset alls.....

Sen är jag också väldigt trött på att jaga. Jag vet att mina kunder betalar mig just för att göra detta, och se till att allt är fixat och bekräftat, men ibland blir jag så trött på hur mycket man måste jaga här nere, och tripplekolla. Och kolla igen. På alla olika små punkter i programmet. Dessutom får jag jaga mina partners för att kunna hämta mina commission checkar. Ja checkar, som på stenåldern alltså. Så även om själva beloppet som ska betalas är överenskommet sedan länge så tar det flera veckor att få checken klart för hämtning på deras kontor. Eftersom varje check ska signeras av en VD eller ägare, som typ aldrig är där. Jag jagar mina agenter och kunder och är supernoga med att de ska betala allt till mina partners i god tid, då tycker man ju att det inte vore så svårt för dem att också betala mig så fort gruppen åkt hem enligt vår ö.k. SUCK och tröttsamt där med.

Sen är jag allmänt trött också. Ganska ofta. Vet inte om jag håller på bli sjuk el liknande, men har varit rätt konstant trött på sistone, även om jag sover hyfsat antal timmar. Har en stor grupp i början av mars, och sen blir det Sverige i 2 veckor, hoppas vara lite mindre trött på alla möten då....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home