Wednesday, March 04, 2009

Man kan aldrig ha för många......

.......foton på solnedgången i öknen.....


Faktiskt. För det är lika vackert varje gång. Och vackrare än nån annanstans i UAE i den kategorin är nog Liwa-öknen nära Abu Dhabi. Inga motorvägar eller flygplan i närheten som på ökencamperna nära Dubai. De som kommer till Dubai eller UAE (i alla fall lite längre period) och inte åker dit har missat något. Vi övernattade där i fredags efter en mkt trevlig dag och kväll inkl ökenkörning och grillning med Sjömanskyrkan i Dubai. Maken har redan (dubbelkors i taket!) hunnit blogga om detta event, så se denna länk för lite mer detaljer och foton. Bilmuseumet på vägen dit var skoj och konstigt, speciellt bilarna i regnbågsfärger med både radband, ratt och klädsel i likadan färg. Shejkerna gör så väldigt skumma saker här i landet när de har för mycket pengar att röra sig med.....:) Jag för min del är även glad att få kryssa av ytterligare en punkt på min "to-do-lista-i Dubai-innan-jag-flyttar-hem". Kryssa av på listor är mycket bra. Som ni vet :)

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan.
Jag fick din blogg-adress av Anna W med anledning av att jag ska besöka Dubai och hon tyckte att jag säkert kunde få svar från dig om saker som jag undrar o så. Hoppas det är ok! :) Jag ska åka 1/4 och enbart stanna till 5/4 men känns fortfarande som att man vill veta vissa saker innan man åker...såsom vad man får ha på sig där som kvinna osv? Om man får bada i bikini...och Om man Får bada =/ Ska inte fråga ihjäl dig, men vore kul att få klarhet i vissa saker :)
Tack på förhand! Mvh Johanna W.

5:30 AM  
Blogger Linda said...

Hej Johanna. Du kan lugnt bada i Dubai, det är extremt mkt turister här nere. Bikini helt ok på stranden, dock inte på restauranger och i shopping malls. Du kan ha helt normala kläder annars, bara se till att inte ha för korta shorts och bara axlar inne i malls och på restauranger etc. Dubai är inte ett strikt muslimst emirat. Alkohol serveras på de flesta hotell, men inte på mindre restauranger. Hälsn Linda

12:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hejsan och tack för svaret :)

Har läst någonstans att man bara får bada på vissa stränder...hur vet man var man får och inte får bada?

Låter bra att man får ha linne på sig *skönt* Är det ok med shorts som slutar lite ovanpå knät, dvs på låret (men ändå inte är superkorta)? Är det ok att ha klänning/kjol oxå i typ samma längd?

Funderar också på om exempelvis två tjejer ensamma (utan någon man med) kan röra sig fritt på olika aktiviteter? Typ åka ensamna ut på Jeep-safari, åka taxi osv.

Är det något annat viktigt som man bör tänka på?

Tack för hjälpen. Mvh Johanna W.

1:59 AM  

Post a Comment

<< Home