Sunday, August 13, 2006

4

En av mina favorit bloggare, Henrik i Dubai, har haft för vana på sista tiden att lägga upp små utmaningar på sin sida, med lite finurliga vardagsfrågor, vanligtvis kallat för "fulbloggande". Så eftersom jag nu äntligen skaffat en ny blogg så får jag väl börja med att ta upp hans senaste tråd. Så Henrik, här får du:

4 arbeten jag haft i mitt liv
* Städare på Rotarys regionkontor i Sundbyberg när jag var 14. Fick 5000 i lön för hela sommaren och köpte en stor bautastereo som jag var MYCKET Stolt över sen.
* Reseledare för My Travel 2001-2003. Fantastiskt roligt och fantastiskt lågavlönat. Ca 7000 kr i månaden före skatt, visserligen med gratis boende men ändå..6 dar i veckan och ingen övertidsersättning heller :).
* Senior Sales Executive på "sådär-bra-eventföretaget" Marcus Evans i Stockholm. Slet som en hund i ett år och vet iefterhand inte om ens de två 50 000kr-lönerna jag slet ihop bland de andra halvbra lönerna var värt det. Lärde mig massor dock.
* Frukostvärdinna, lunchservitris och bankettservitris på olika Scandic hotell i Stockholm, från 1995-2006. Många många timmar och långpannepass, många trevliga och otrevliga gäster och även lite bartendererfarenhet emellanåt. Aldrig mera julbord dock :)

4 filmer jag kan se om och om igen (eller sett för många gånger redan)
* Reality Bites m Winona Ryder och Ethan Hawke. 90-tals nostalgi!!! Kan alla repliker utantill nästan...
* Top Gun. Säger bara tonårstompa, beachvolley med bara överkroppar, raybans och bra musik. Tompa rocks! Sen blev han konstig och religiös....
* Armageddon- den går ju på tv typ 2ggr om året...Fortf cool Hollywoodrulle!
* Mission Impossible 1- som sagt, Tompas armar igen....suck :). Urartade dock i nr 2 och 3 efter det, som inte alls är särskilt bra.

4 städer jag bott i
* Stockholm (eller Järfälla nordväst om stan om vi ska vara petiga, nuvarande hemvist)
* Agadir i Marocko i sammanlagt ca 10 månader under 2001-2003.
* Prag ( 6 månader under 2003)
* Fond Du Lac i Wisonsin, USA (2 h fr Chicago), ett år under skolåret 1993-1994.

4 tv-serier jag gärna ser:
* PRISON BREAK- världens snyggaste karl i sjukt spännande fängelseserie. Kom tillbaka SNART snälla...
* Greys anatomy på kanal 5- kul humor och lite chic-litt karaktär. I like!
* Vänner- fortfarande. Har säkert sett alla avsnitt 3 gånger men den är bland det roligaste som skapats.
* 24- också sjukt spännande...Lite jobbigt om man missat något avsnitt ibland dock för då fattar man inget...

4 ställen jag vill åka till
Bara 4 ? Det blir knepigt....hmm...
* Australien och Nya Zeeland- förhoppningsvis verklighet redan om några månader!
* Brasilien- verkar asgrymt med caiprinhias (eller hur det nu stavas) på stranden och stadsflanering i Rio!
* Asien- har inte varit i varken Thailand eller Malaysia tex- verkar vara trevligt klimat där. Och billigt!
* Kina- skulle vilja åka till Kinesiska muren och Peking. Shoppa i Shanghai och äta kinesmat från gatustånden samt insupa en historia och kultur så annorlunda än våran!

4 websidor jag besöker dagligen

* Bloggar fr folk jag känner och inte känner, kanske 10 st ca.
* www.aftonbladet.se, alltid nåt kul skvaller på deras förstasidor.
* www. rixfm.se, radionkanalen vi lyssnar på på jobbet.
* www.google.se , för att kolla upp otaliga saker om allt och inget

4 favoriträtter

* Mammas lasagne- outstanding
* Tacos med tunna tortillabröd, riven ost och gräddfil
* Chicken schwarmas - det är nåt m såsen dom har till....
* Fetaostsallad och tzatziki

4 ställen där jag trivs

* Utomlands- ingen större urskillning här
* I Sverige vid fint väder- främst Sthlm och Göteborg
* I min säng
* I centrum (alltså inget stadscentrum då :))

// Linda

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vilken ära att få bli först med att kommentera här! ;) Mycket kul läsning här! Gillar din nya frilla! Glöm inte att lägga upp foton från din födelsedagsfest!
Hörde föresten att det går bra för Brent på hans nya jobb (inte mäklare, utan ngt med datorinstallationer), så bra att han köpt BMW hehe. Snacka om lyft från förra jobbet. För övrigt är det det jobbet min lillebror nu ska axla hehe.

9:29 AM  
Blogger Linda said...

Hej på dig! Kul med blogg som sagt :). Lite trixigt med en del tekniska finesser, tur man känner folk som kan hjälpa till :). Kul med Brent, han är en bra kille! Foton fr stora festen i oktober kommer senare såklart! :)

2:28 PM  

Post a Comment

<< Home