Sunday, June 07, 2009

Veckans nummer

Så kommer här en bra lottorad för er som spelar på sånt:

1-Antal danskar på TGI Fridays i lördags där vi såg trista fotbollsmatchen SV-DK. Och han var i vårt sällskap dessutom :D
3- antalet söta bebisar under 1 år som jag gullat med under första veckan hemma i Sverige. Också antalet uppätna mjukglassar
4- Antalet pocketböcker jag redan läst ut på hemmaplan
7- Minsta antalet gånger jag klagat på mammas urusla tv-och internetleverantör Comhem som stängde av analoga nätet 3v innan utsatt tid, och dessutom dumförklarade oss i tfn när vi ringde. Trots att DE skickat en felaktig kabel till digitalboxen som inte funkade alls.
10- Antalet kronor det numera kostar för att gå på toaletten på t-centralen och varuhus i stan. Hutlöst ju!
20- skillnaden i gradantal utomhus sedan jag kom hem till Sverige (har varit från 8-28 grader).
33- minsta antal mördande blickar samma ovanstående dansk fick från de svenska supportrarna när han ställde sig upp och sjöng sin nationalsång inne på Fridays :) :)

Tilläggsnr:
6- Antal veckor till jag får se Johan. Det är ett trist nummer (i denna mening iaf :).....)
27- Så gammal är Roger Federer när han vinner sin första välförtjänta Franska Öppna-titel mot en Robin Söderling som trots allt inte har något att skämmas över i denna turnering. Och jag vill ännu mer börja spela tennis regelbundet igen, det ser ju så KUL ut! Ett projekt för Dubai till hösten.

4 Comments:

Anonymous Lena said...

10-toalett kostnaden: Det är inte ens städat och fint på toaletterna för den pengen. Nästan som att gå på en skum bakgatetoalett i Dubai, om jag överdriver lite lite :P men den är i alla fall gratis :D

12:08 AM  
Blogger Linda said...

precis! Jämför m fina toaletterna i alla malls i Dubai. Är visserligen ngn liten dam som har minimilön för att heltidsstäda där, vilket aldrig hade tillåtits i Sverige. Men det är fasiken så mkt fräschare att gå på toa där som sagt! Gratis!

1:28 AM  
Anonymous J i Emiraten said...

Mmmm, blir lika förvånad varje gång man varit i Sverige ett tag och kommer tillbaks till Dubai att det står en snubbe på toa!
Och att folk tvättar fötterna i handfaten...

12:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Den raden hade 4 rätt denna veckan, kram från Linderyd

2:06 PM  

Post a Comment

<< Home