Monday, August 14, 2006

Beauties and geeks

Varit en ganska slow dag...Regnade så mycket inatt att jag vaknade flera gånger bara av ljudet...Ovanligt denna fantastiska vädersommar i Stockholm. Jag som jobbar ute på kryssningspirerna är förstås glad att regnet hållit sig borta men just idag gjorde det inte något alls att det anlände.

Har mest pysslat runt lite denna min sista lediga dag av 4 på raken. Adressändrat på massa företag (varav 2 irriterande såna påstod sig inte kunna ändra om jag inte folkbokfört mig på nåt annat ställe...Nej jag ska ju inte sälja min lägenhet bara förhoppningsvis åka utomlands några månader... Men dom kanske inte vill att man ska kunna betala räkningarna korrekt heller?. Litar nämligen inte riktigt på att icke helt svensktalande ryssen (eller icke alls sv talande...) som står på mitt andrahandskontrakt förstår att visa saker bör postas till min mammas adress medan jag är borta.

Anyways, tog en tur med syrran ner till Rusta på eftermiddagen, och vi lyckades med bedriften att bli påkörda bakifrån av en puckotant som backade rakt ut från sin parkeringsficka när vi redan gjort detsamma från vår. Och nej, det var INTE jag som körde så slipper ni kommentera det. Helt och hållet puckots fel. Blev iaf stor buckla och skrap i plåten ,och dessutom drog föraren i fråga utan att fylla i alla uppgifter på skadeanmälan först. Så vi åkte hem till syrran och tecknade ner händelseförloppet hur det såg ut i efterhand. Väldigt intressanta teckningar när man ska rita in det på ca 7x7 cm liten yta...:) Hade 4:a i bild en gång jag, syntes då inte nu.

Sen slökollade vi lite på TV. Det går ju ganska många halvtöntiga dokusåpsvarianter numera på de olika kabelkanelerna, TV3 och 5:an mestadels. Vi fastnade lite framför den nya säsongen av "Beauty and The Geeks" . Jag är ganska lättroad när jag är lite halvtrött hehe...Trots att det sjukt helamerikanska sociala experimentet med intellektuella töntar meets vackra sociala bimbos och båda parter ska LÄRA sig nåt av varandra osv inte vinner några awards nånstans så var det ändå en del saker som fascinerade mig. Som t ex att det ALDRIG slutar förvåna mig att bimbotjejer kan vara så fullständigt korkade. Eller att man överhuvudtaget kan klara sig i världen utanför med sånt litet intellekt. Oavsett om dom tokfejkar för kameran eller inte. Ännu mer patetiskt att det dessutom går hem hos killarna.... "Känner" en som skulle platsat där även in real life, hon som var (är??? Henrik-uppdatering?) flickvän till en av killarna som jag delade villa med i Dubai....:). Hon hade kommit med anytime, jag lovar.

Geeksen var f.ö. lätt entertaining när man fick se dom i sina uttagningsvideor till programmet. Det var allt från att klara Rubiks kub på 12.99 sekunder (DET är dj-t imponerande dock!!!), dansa myrsloksdansen i kostym från 1932, räkna upp alla delarna inom atomfysiken till att försöka strippa med en ryamatta på både bröst och rygg som behövde gräsklippare. Men säga vad man vill om killarna, dom har iaf lite hjärna och klarar sig hyfsat bra i världen tror jag även om dom inte kysst mer än en tjej på kinden och är 23 år gamla :). Rätt originella i sina försök också. Ge dom lite makeover, klipp håret på ett par av dom alternativt ge dom coola solbrillor och nya jeans så ser dom ut som vilka vanliga killar som helst. Inga Colin Farrells direkt men absolut inga töntfula monster som dom framställs som heller. Tjejerna däremot...Några av replikerna i intervjuerna var så tongivande att jag måste dela med mig av dom. Humor:) Vassegoda, taget direkt ur programmet....

* "hmmm, vänster och höger har jag koll på men väderstrecken har jag ingen aning om "
* "politik?: ja jag lutar ju mest åt det demokratiska hållet, jag röstade ju på Bush förra gången "....
* " Jag är ledsen men jag kan inte nämna två kontinenter av dom 7 för jag vet inte riktigt vad du menar med kontinent"...
* "Vad är ditt IQ? (fråga fr geeken till beautyn): - hmmm, ungefär 3000 tror jag"...
* "Vet du vad MENSA står för (dito)": - Är det nån typ av kaka? Om det är det så kan jag absolut tänka mig att äta den!"
* Det största antalet killar jag dejtat på samma kväll är nog....5 eller kanske 6 förresten tror jag " (mest imponerande att hon dessutom lyckades hålla isär dom från att träffa varandra allihopa)

Dessutom var det en tjej som berättade att hon en gång blivit inkallad att sitta i en jury i ett brottsmål. Det skulle bara ta en dag men tog en VECKA och hon var helt förtvivlad eftersom det äventyrade hennes jobb som barflicka i kortkort. Och såna människor låter dom avgöra om brottslingarna ska i fängelse eller inte...kan ju inte behövas särskilt mycket retorik och övertalning fr advokaten eller åklagaren i fråga att få henne på sin sida....Om hon ens förstod vad som sades under juryveckan...That's America :)


Fanns fler guldklimpar men det får duga för nu!



//Linda :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home