Wednesday, March 03, 2010

Mamma was here!

Tiden går fort, som vanligt. Mer än en månad sedan sista inlägget. Skäms på mig. Med vad har vi hittat på sen dess då? Dels har jag haft 3 olika grupper (varav 2st samma helg bara några dagar efter hemkomsten från semester). Det var....intressant. Jag har nog aldrig varit så militärisk som de dagarna. Vanligtvis är jag rätt flexibel med grupperna, och vet mycket väl att alla punkter i programmet vanligtvis alltid blir klart senare än man tänkt sig. Blir svårt att leva i Dubai annars. Dock inte denna gång. För att matcha de olika gruppernas schema (9-13 guidning grupp 1, 13.30-17 guidning grupp 2, 17.30 transport till middag med grupp 1 etc.....) fick jag hålla stenhårt på alla tider, hela helgen. Det gick (med typ 5 min marginal för olika upphämtningar vissa dagar), och alla var nöjda och glada med sina respektive resor. Phuuuu sa jag som var helt färdig efter den helgen. Hoppas kunna slippa sådana dubbelbokningar framöver. Men Grupp nr 2, som jag tog på mig i ett ögonblick av idioti (och dessutom blev halvt utskälld av min partner för, då han trodde jag snott "deras" kund), var via en väldigt bra agent i Sverige. En sån resebyrå som gör flera Dubai-grupper per år. Så att göra honom nöjd var en bra deal i slutändan.
Sen har mamma varit på besök i 2veckor. Det var mysigt verkligen! Inte bara för att vi fick ner en hel last med lösgodis, falukorv, hot dogs (tjoho!), herrgårdsost och annat trevligt :). Som jag sagt tidigare, så väldigt mycket roligare med besök nu när jag inte är tvungen att jobba 9-19 varje dag de är här. Mamma trivdes alldeles utmärkt i vår fina lgh, trots att hon gått och brutit handleden på en isig gata (ni har många såna hemma denna vinter har jag hört.....) bara en vecka innan avresan och därför hade armen i gips. Vi gjorde massa trevliga saker, bl.a. var vi i Oman och Muscat 2 dagar och ute hos maken i Ruwais samt bodde på fina hotell i Dubai och skämde bort oss på spa . Se fotokavalkaden nedan.

Mamma njuter av en (välbehövlig) pedikyr och vi poserar i underbara Muttrah Souk i Muscat


Muttrah i Muscat och posering på stranden vid Oman Dive Center


Drinkar på läckra Chedi Hotell utanför Muscat och solande (i Ruwais). Var lite kallare där så det blev strandliv med handduk runt :)

Mamma fascineras av otroligt vackra moskén i Abu Dhabi samt njuter av gudomlig hotellfrukost på Grosvenor Hotel. Där jag f.ö fick en gratisnatt av ovan nämnda partner. Saker svänger fort i Dubai :).

Spaceshipsmiljö på Yas Hotel där vi tog en glass i lobbyn.
Grosvenor har beach access på ett närliggande hotell. Det gillade både jag och mamma.
Vi bodde även på Qamardeen hotel i The old Town (byggd 2006-2009!) och poserar här framför sjön där världens högsta byggnad stoltserar. Som dock var stängd under hennes vistelse...
Mamma var mer än nöjd med resan. Vi hann även med diverse shopping, inkl att sy upp diverse kläder till henne i Satwa, och en tärnklänning till mig. Det vankas ju bröllop i familjen i September, och lillasyster har en del specifika önskemål om hur detta ska fortgå, inkl tärnornas klädsel. Klänningen är i min favoritfärg lila och väldigt fin, så det är inte några problem i det här fallet :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home