Friday, January 05, 2007

Årets härmapa 2006

Henrik i Dubai har ofta såna roliga listor på sin blog. Bl a såna årssummeringar som man ska göra för året som gått. Så jag tänker vara lite härmapa och göra samma sak, fast med lite egna modifieringar. Here goes min 2006 lista (jag jag vet att det är den 6e januari redan idag men jag har varit lite busy på Nya Zealand liksom hehe....)

Årets värsta vecka: Min vecka i Agadir i januari. Inte pga stället utan pga att en viss manlig varelse betedde sig så oerhört ruttet och förstörde hela semestern. Och massa annat också. usch.
Årets framgång: Mina 2 praktiker i Dubai och Melbourne.
Årets nederlag: Hmmm inte så många u 2006 faktiskt. Det var ett riktigt bra år! Möjligtvis att jag inte lyckades lika bra med säljprojektet på Bliss gym i Stockholm som jag hade velat då.
Årets inköp: utan diskussion min Canon ixus 5.0 i Dubai i våras. Love it!
Årets avyttring: Blev äntligen av m massa saker i förrådet när jag städade lägenheten innan down under!
Arets duktigaste: Att jag antligen tog mitt korkort i februari! och korde bil i vanstertrafik i Melbourne pa Great Ocean Road haha!
Årets grej som inte blev av: Inget! För en gångs skull gjorde jag faktiskt allt jag ville under året! hurra!
Årets oväntade grej: Att det bor en ryss och hans halvt illegala mamma i min lägenhet nu haha
Årets hemsida: You tube tycker jag med! Och Sviv.se (aven om den blivit lite trist pa sistone med bara massa personangrepp), for att jag traffat flera coola folk dar. Johan och Henrik framst!

Årets stad: Melbourne
Årets skyline: Sheikh Zayed Rd i Dubai
Årets pool: Oasis Beach hotel i Dubai marina. Speciellt den inbyggda poolbaren!
Årets sightseeingtour: Sunflower Tours ökensafari i Dubai
Årets naturupplevelse: lätt dykningen på stora barriärrevet i december!
Årets arbetsbörda: Utan tvekan mitten av juli till mitten av augusti på Sea Scape Tours i Stockholm. Gjorde lätt 60-65 h i snitt per vecka då.
Årets mest irriterande: Att jaga alla KY-lärare på Turismakademien för att förklara vad som menas med distanskoncept.
Årets personliga utveckling: Kursen i personlig försäljning med Örjan i Övik i januari. Samt praktiken på Sunflower Tours i Dubai.
Årets skolarbete: Min marknadsplan och starta eget plan om Dick och Maries företag Meet & retreat AB. Dom är jag väldigt nöjd med!
Årets tvprogram: Prison Break utan någon diskussion.
Årets snyggaste: Wentworth Miller i just PB.
Årets beslut: Att jag nog inte vill bo i Sverige just nu faktiskt.
Årets shoppingmania: Mall of the emirates i Dubai och Swanston street i Melbourne
Årets mest bizarra: Skidor inomhus i Ski Dubai
Årets matupplevelse: Thairestaurangen i Williamstown, Melbourne samt JW Marriott buffen i Dubai
Årets fest: Min egen 30 års fest såklart! (God delad andra plats till både Jengafesten i Dubai och J-partyt i Mel bourne dock)
Årets baksmälla: Dagen efter Henriks grymma Summer Suprises i juni. usch vad jag inte mådde bra då. Fy.
Årets väder: Tveklöst sommaren 06 i Stockholm. Otroligt!
Årets roligaste: Borat (har FORTF inte sett hans film men måste göra det SNART. Men skrattar ihjäl mig bara jag ser snubben oavsett.)
Årets partner in crime: Linda Blond för en fantastisk tid down under!
Årets "life changing event" : Att kompisen Emma fick sin son Anton i januari. Världens sötaste lilla kille!
Årets roligaste arbetsplats: Sea Scape Tours i Stockholm och Sunflower Tours (Dubai).
Årets mest sagda fras: "Good morning Touch Down Tours Linda speaking. No I don't speak greek".
Årets vinupplevelse: Yarra Valley i Melbourne
Årets utlänningar: Sydafrikanska Craig som lånade ut sitt rum till mig under 3 v i Dubai. Och Brent från från samma land, för att han är så cool och gjorde tiden i det huset så grymt kul!
Årets Aussie: Lindas kompis Jodie, en underbar tjej med härlig humor!
Årets mättaste dag: yarrahelgen i Melbourne. Phu vad mycket käk!
Årets sunset: Sydney i December samt ökensafarin m Henrik och Brent i Dubai
Årets sportevent: Derby Day under Melbourne Cup. Gott m champagne!
Årets klubbkväll: Peppermint i Dubai i början på maj. Eller Ibo, det var också skoj!
Årets konsert: Def U2 Vertigo tour i Melbourne!
Årets låtar och filmer: Kommer faktiskt inte på några, gick extremt lite på bio i år.
Årets lasta bok: Da Vinci Koden
Årets summering: Kan nog vara det bästa året i mitt liv hittills! Så många resor, så mycket upplevelser! Dessutom mådde jag bättre än på länge under hela året! Inte så tokigt!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Va? Har *du* fortfarande inte sett Borat??? Hehe, *det* är nog år 2007 största överaskning hittills hehe! ;)

11:43 PM  
Blogger Linda said...

ja jag veeeet.....har varit pa vag flera ganger sen november har down under men sa kom det nat i vagen hela tiden...kanske tar tag i det nu narmsta dagarna innan jag lamnar NZ. MASTE se den snart! Far skylla pa att schemat varit valdigt spackat haha. Ciao fran kiwiland!kram L

3:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, kul att jag laser denna listan 5e feb 2008... jaja, battre sent an aldrig. Du vannen, vad jag saknar dig har i Melbourne!!! Arets kak...haha, vi at sa mycket att vi blev bogserade med bargningsbil hem!! Sla den ni som kan!
Vilka underbara minnen for livet!
KRAAAM
Linda Blond

6:59 PM  

Post a Comment

<< Home