Thursday, November 30, 2006

Summer Santa



Det blir inte så mycket julkänsla i år tror jag. Det är ju så skumt det här att tomten går omkring i shorts ju! Såg honom (tomten asså) idag i förortscentrumet nära där jag jobbar. I shorts och sandaler tillsammans med barnen. Det är konstigt fira jul mitt i sommaren. Märkligt att halva världen typ aldrig haft snö på julen! Har ju bara firat det i Marocko förut (sommarjul alltså), men då hade vi svenskt julfirande hos Malou m skinka och julgran osv så det var ganska likt. Dessutom firar ju inte muslimerna jul så det är inte så mkt julpynt överallt osv där. Och i USA när jag firade där var det ju väldigt vit vinter och nästan FÖR mkt pynt hehe.....Blir intressant att se hur julmånaden utvecklar sig här nere! På lördag är det iaf julbasar på sv kyrkan. Då blir det luciatåg (barnen som ska sjunga har nog badkläder under lussesärkerna haha) och kanske lite glögg osv. Och shortstomte. Konstigt. Med med Melbournes tokmärkliga vädertomte så blir det kanske ev en kall regnskur mitt i lussetåget ändå. Eller lite snö bakom molnen, man vet aldrig i Melbourne! 4 seasons in one day som sagt. HATAR den meningen :D!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home