Sunday, May 20, 2007

Sommarpussel

Det närmar sig. Det stora sommarpusslet. Inte ett sånt gjort av trä och plast m solkigt motiv ute i någons sommarstuga då, utan jag menar sommarpusslet som äger rum mellan Stockholm, Göteborg, Europa och lite ställen därimellan under ca 3 veckor i juni. Har varit ett rätt duktigt pusslande för att få ihop den härliga hägrande semestern m trevliga ingenjören som anländer till hemlandet nästa torsdag. Är mycket nöjd m resultatet. Kan inte gå fel liksom.

Såhär ser det ut från den 30/5:

30 Maj Examen i Örnsköldsvik för Turismakademien. Åker upp över dan, bor på skolan, tar emot diplom och dricker lite öl. Eller flera. Flyg tillbaka till Sthlm på f.m dan efter.

31 maj Möter Johan på Arlanda, som anländer ca en timme efter mig fr Frankfurt. Hotellboende 2 nätter till 2/6 i Bromma. Kanske lite champagne till och med?

2 juni- Bröllop i Jakobsberg för min superbra kompis Emma. Mera öl troligtvis. Boende hos min mamma.

3 juni- Antagligen lätt baksmälla och familjemiddag hos pappa (bra kombination? Vi får se haha) J flyger till Finland för 2 dagars jobbmöte på kvällen.

5 juni- Tar tåget till GBG på em. Johan flyger in fr Helsingfors. Boende hos hans syster. Lite GBGstrosande i 2 dar. Disputationsfest på Chalmers för Js kompis fru på kvällen den 8/6. Garanterat ännu mera öl.

9 juni- Garanterat ännu en baksmälla. Tåg kl 08.42 (ouch!) fr GBG till Sthlm. 2 timmars respit fr ankomst till Sthlms central till studentutsläppet för min syster på Jakobsbergs gymnasium. Får klä oss fint på tågtoaletten antagligen. Kanske tur vi iaf åker första klass. Tur studentmottagningen äger rum ca 100 m fr min mammas lgh på kvällen också. Kanske inte vill ha mera öl då?

10-17 juni- Europeisk blandning av Prag (hurra!), Wien och Bratislava med Johan. Mera öl är inte bara troligt utan bergsäkert. Vin också garanterat. Baksmälla? Och frukostbuffeer hehe!

17-19 juni - Snabbesök i Sthlm igen. Kanske hinner med en grillkväll hos nån av mina kompisar, eller Sthlms skärgård? Där har dom också öl f.ö.

19 juni - Tåg till Skövde och visit hos Johans mamma i Hjo ett par dagar.

22 juni- Midsommarfirande i en lada i Säve med ca 20 personer till av Johans kompisar, respektive och en del barn. All inclusive m stång, lunch, mat, snaps, grillning osv. Och mera öl är jag säker på.

24 juni- Johan reser hem till UAE m aptidigt flyg. Jag åker tåg till Sthlm med också väldigt tidigt tåg.

Vem som helst kan ju se att det blir toppen! har lyckats hitta billiga tåg (95 kr /person, som hittat) mellan Sverigemetropolerna, billigt flyg m SAS till Prag och hem fr Wien, bra hotelldeal på fint ställe via min f.d agent i Prag osv. Pusslande lönar sig! Däremot blev det lite förvirring idag när jag skulle hämta ut alla olika tågbiljetter i SJs biljettautomater på centralen. Många bokningsnummer att hålla reda på :D.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu blir det ännu jobbigare.....vi har öl i Linderyd också!/Kram Lisbeth

2:42 AM  
Blogger Linda said...

Ja jobbigt. Det kunde jag ju räknat ut....Men kanske skönt att följa redan då invanda mönster när vi kommer till Linderyd då? Så det inte blir för drastiska förändringar :D? Kram Linda

1:26 PM  

Post a Comment

<< Home