Wednesday, May 09, 2007

Bon Dia a Curacao

Jag är på Curacao nu. Mycket trevlig ö måste jag säga. Ungefär 120 000 inv här, jämfört m 20 000 på Bonaire. Vacker natur här med precis som på Bonaire. Huvudstaden Willemstad är väldigt mysig med pastellfärgade pepparkakshus, lokala marknader och småputtrigt trevlig stämning. Dessutom väldigt bra shopping. Det hade jag inte räknat med. Inte min plånbok heller. Hm. Väldans massa feta amerikanska kryssningsturister också. Dom är inte så svåra att känna igen direkt amerikanosarna, med sina tubsockor och solskärmar hahaha. Jobbar (har ni hört ja!) även ganska mycket med Nicks stora powerpoint presentation som hotellprojektet Zambezi som han bygger på Bonaire. Presentationen för säljarna är på fredag och han är med på en investeringskonferens här på Curacao till torsdag. Och jag kör runt i lilla hyrbilen och fixar grejor under dagarna mellan datajoxet. Och badar ibland såklart. Hemresa på lördag till Svedala igen och slut på sista praktiken. Nån mer rapport på resedagboken innan dess blir det nog.



Men annars- bon bini a curacao!



0 Comments:

Post a Comment

<< Home