Sunday, April 01, 2007

Back to the roots

Imorgon bär det av igen. Inte till lika exotiska destinationer som förekommit på sistone men ändå. Åker (okristligt tidigt på morgonen) med mamma och syster i en Volkswagen Lupo (ja de är en mkt liten bil) i ca 100 mil upp norrut till Kalix. Japp, där jag är född en gång i tiden vill säga. Det är rätt så långt norrut det. Längre än trista Örnsköldsvik faktiskt. Tar typ 13 timmar att köra dit...Vi ska hälsa på farmor och farfar och även titta till mormors grav som mamma faktiskt inte fått se sen begravningen för 10 år sen. Så resan är mest för mamma, syrran och jag har ju varit uppe i det lilla samhället några gånger sen dess. Jag ska även snabbesöka min barndomskompis Anna som jag iof såg på Jokkmokks marknad sist men ändå. Det blir trevligt att krama farföräldrarna också, dom blir ju äldre och man vet inte hur länge dom är kvar. Speciellt om man flyttar utomlands och ev kommande semesterveckor hemma antagligen inte kommer prioriteras till att åka upp dit så ofta heller. Så det blir några dagar ute i Bondersbyn där dom bor (landet personifierat) utan internet, mobiltäckning eller såna tekniska finesser. Men dom har iaf TV. Mer än jag har i min lgh :). Hemma på långfredan igen. Då är det 10 dagar till jag åker till Karibien ungefär. Snacka om kontraster....:D

0 Comments:

Post a Comment

<< Home