Monday, February 19, 2007

Honungslås

Jag har flyttat tillbaka till min egen lägenhet i dagarna. Som det bott en ryss och hans mamma i ett tag. (Eller troligtvis bara hans halv illegala mamma om du frågar mig eftersom han själv aldrig typ var där). Och dom har lämnat efter sig lite intressanta saker. Först och främst ett sjukt ostädat kök med fettbeläggningar på väggarna och gammal möglig fruktsallad liggandes inuti kaffekopparna i skåpet. Och asäckliga bestick som inte diskats på läääänge. Och finfina märken på mitt badrumsgolv eftersom puckomamman visserligen skurat golvet där, men lämnat kvar den smutsiga trasan på skurborsten stående blöt på golvet. Som sen gjort gråa avlånga märken i plastmattan som inte går bort ens m svinto el dylikt. Verkligen jättebra eftersom jag ska lgh visning osv också under våren....

Men det allra mest intressanta är mitt underlås till ytterdörren. Ryssmamman har tydligen haft lite problem sista dagarna med att låset kärvat lite så hon skulle tillföra något som gjorde det lättare att få runt nyckeln. Och då väljer hon....matolja och HONUNG! Nej det är inget dåligt för tidigt april skämt det är full sanning. Anledningen till att jag vet det är för att mamma hämtade nycklarna när dom flyttade ut. Och damen pekade på tröga låset, på matoljan och på honungsburken i tur och ordning....JÄTTEBRA förslag ja. Så låset har totalkleggat igen sig eftersom honung ju typ bara är socker och ja....rätt så KLETIGT om man säger så. Låset var helt obrukbart när jag kom i fredags e.m och skulle öppna m a o. Och nyckeln hade också blivit helt igenkloggad med svart guck pga detta. Tog en timme att rengöra bara nyckeln m vatten och en kniv..... Och fastighetskillen har varit här 5 (!!!!) gånger idag för att fixa resten. Till slut fick han ta hela låskolven med sig och rengöra den på kontoret eftersom han inte hade rätt verktyg tillgängligt. Trevlig kille iaf. Så nu funkar den igen. Och får jag en fet räkning för den här proceduren så kan ni vara säkra på att jag kommer leverera den personligen på ryssmaffians nya bostadsadress. Så det så.

Annars är det rätt så OK att bo i min lgh igen. Skönt m egna grejor och inte bo i resväska osv även om mamma varit världens bästa under tiden jag bott där såklart. Saknar min TV dock. Som f.ö OCKSÅ gått sönder under ryssmaffians tid. hmmmm.....Slitage sa dom på reparationsföretaget....Kan d va något överdriven elkonsumtion tro? Nej jag kommer inte alls tycka det är skönt att slippa fler uthyrningar av lgh efter försäljningen.....

F.ö. har jag faktiskt haft 2 mäklare här idag för att göra lgh värdering. Den ena kom precis när fastighetssnubben gått iväg m hela låskolven hahaha. Det var lite komiskt. Men det verkar iaf som att min plånbok får riktigt trevligt tillskott under senvåren när framtida köpet går igenom! Tjolahopp tycker jag om sånt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home