Monday, February 19, 2007

Romme och Idol-schlagers

I lördags var jag på dagstur och åkte skidor i Romme me mina tjejor (dvs dom tjejer jag umgåtts med sen gymnasiet. Det var en väldans trevlig dag. Den började dock vääääldigt tidigt. Och föregicks av en rätt så oplanerat sen natt pga diverse mindre roliga omständigheter (Orkar inte skriva om alla men kan avslöja att sista pendeltåget och en dum människa som hoppade framför tåget och försenade hemkomsten avsevärt var inblandat). Har inte åkt skidor på länge heller (om man inte räknar ski dubai haha). Det var MYCKET folk i backarna och stundtals lite tråkiga liftköer av denna anledning. Men backarna och snön var verkligen över förväntan bra och vi hittade några röda och svarta pärlor som inte var så isiga och sönderåkta på e.m också! Superkul att umgås m alla tjejerna också, är def inte varje dag vi umgås allihopa numera!

Här ser ni lite bilder från dagen!
Senare på kvällen var jag hos min pappa och tittade på melodifestivalen. Och träffade min lillebror som jag inte sett sen jag kom hem. Han är rolig Tobias (brorn alltså). Han imiterade alla tjejernas rumpskakningar i de olika låtarna på ett rätt skoj sätt bl a. Han är snart 9 år och går i tvåan. Och han har fått en förfrågan om chans från en tjej i klassen hehe. Den gamla goda tiden......men han har inte svarat henne än eftersom han inte är kär i henne och vill inte göra henne lessen heller.....Hur gulligt är DET? Han har ett fint hjärta min lillebror :). Hursomhelst, det var ju som sagt de 2 ex-IDOL killarna Sebastian och Måns som gick vidare till finalen. Huruvida det var beroende på deras bra låtkvalitet eller antal småtjejer som röstat 43 ggr vardera på den som tycker är snyggast låter jag vara osagt. Jag var dödstrött efter ungefär 2 låtar och halvsov i soffan resten av programmet ungefär. Och vaknade m träningsvärk i vaderna :).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home