Thursday, March 15, 2007

Fäääääääärdig!

Jag är klar. Färdig. Slutförd. Med allt som hör till den teoretiska biten av min skola på Turismakademien. Var uppe i Norrland 2 dagar efter hemkomsten från Emiratet och redovisade sista rapporten, dvs examensarbetet. Och inkasserade finfina betyg både på den och på sista kursen vi hade innan. Mycket trevligt. Och nu är det FINITO! Ingen mer skola! Okej, visserligen är praktiken kvar från nu till slutet på maj men eftersom den innehåller både Turmässan i GBG (som jag älskar), några veckor i Karibien och resten som research i Stockholm så räknas den inte riktigt. Sånt är ju nämligen roligt. Det är INTE akademiska rapporter och oppositioner däremot. Men det är helt fantastiskt underbart att vara klar med allt sånt nu.

En sak som inte var så positiv var att min laptop däremot kraschade på onsdagen däruppe. Totalt kaputt. "Cannot find hard drive" säger den när man slår på den. Teknikern kunde inte fixa utan den måste skickas på service. Och ingen vet när eller om jag får tillbaka den. Vilket suger lite eftersom jag ville ha med den till Göteborg nästa vecka. Desutom har jag en del bilder och musik och filer på den (typ 30 GB totalt) som jag gärna vill få tillbaka....Hade dessutom tänkt köpa ut den från skolan innan examen, inte för att den är så bra direkt utan för att jag behöver ha en laptop om jag ska flytta til Dubai. Ain't gonna happen now. Hatar teknik när sånt händer ja....

Sen har jag faktiskt även slutfört dealen med lägenheten i veckan. Ni var tyvärr lite dåliga på att hålla flera tummar för jag blev tyvärr tvungen att sälja till utgångsbudet utan någon budgivning, vilket var lite surt. Men jag får supersnabb affär med den intresserade spekulanten och tillträde redan 15 april innan jag drar till Karibien. Det är superbra. Och vinst blir det. Ganska mycket också. Det är det allra bästa. Give it to me now please!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home