Wednesday, February 28, 2007

Ska man vara fin.......


.....så får man lida. Pin eller nåt annat.
Jag har klantat mig. Ordentligt. Är nere i UAE igen nu och hälsar på trevliga ingenjören :D sen i måndags kväll. Hur trevligt som helst är det. Även fast jag är fastlåst inomhus idag och skriver på trista examensarbetet när pojken jobbar.... Hursomhelst, skulle göra lite skönhetsingrepp dagarna innan jag åkte ner. Ni vet, sånt där som man (läs: oftast tjejer) gör för att känna sig lite finare och så. T ex ansiktsmask, fila fötter och fixa naglar och så. Och eftersom jag dessutom inte är så superrik direkt just nu så blev det hemmaspa då och inte på nåt proffsplace såklart. Först nice bad i badkaret m ljus, lite choklad, skum och bra musik. Trevligt och avslappnande. Sen själva spagrejen då. Skulle göra fötterna mjuka och fina med att hyvla och fila och måla tånaglar osv. Vilket slutade med att jag körde in hyveln i fötterna och fick 3 rätt så stora blödande sår i fossingarna. Som blödde över halva mitt lägenehtsgolv. AJ AJ AJ säger jag om det. Så fossingarna har nu lite plåster på sig. Jättesexigt. Och gjorde dessutom rätt så ont att ha i skorna dagen efter.

Inte nog med det. Jag skulle ju även fixa mina naglar (på fingrarna, inte på fötterna). Fila och polera och så. Köpte en glasfil (hör man på namnet att det var en dålig ide eller????) och en poleringsfil. En sån m 4 olika ytor som används för att uppnå blankpolerade naglar i slutändan. Gott så. Inte gott att jag lyckades använda den allra första poleringsytan väldigt hårt. Och filade bort typ nåt skyddslager på flera av naglarna. Som i sin tur blev mjuka och megaflisiga och var tvungna att klippas ner helt och hållet till nagelbanden eftersom dom gjorde ont sen? Och numera gör rätt ont så fort man rör vid nåt m dom? Dvs behov av snygga plåster även där... Ni vet hur det känns när man råkat klippa nageln för långt ner? Just det . Aj. Har ni förresten tänkt på hur ofta man använder sina naglar? När man gräver i väskan kommer fingertopparna åt överallt. Och när man ska ta bort plast på olika saker som är inplastade. Eller när man ska byta simkort i tfn och måste pilla bort batteriet? Aj säger jag numera åt alla sakerna. Men det blir väl fint och bra tills jag åker hem ungefär.

På återhörande från emiratet lite senare i veckan! Vi ska på utflykt i närheten av Abu Dhabi imorgon ett par dagar. Trevligt trevligt!
Kram L

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ouch, det gjorde ont att bara läsa om d där med naglarna..!!!

5:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag uppskattar dina ansträngningar även om det slutade lite snett, Plåster-Fia!

8:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja sjalvklart maste vi ses om du flyttar hit! Hor av dig!!! Kram Katta

11:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Skulle tro att dina naglar matchar den trevlige ingenjörens.......

7:17 AM  

Post a Comment

<< Home