Monday, March 12, 2007

Jobbigt liv

Usch så jobbig senaste veckan har varit. Oerhört tröttsam, tråkig, gräslig och inte alls trevlig,fantastisk, underbar och alla andra superlativ man kan komma på.... Nehej, som vanligt är jag väldigt dålig på att ljuga hehe....Veckan som gått har varit helt grym. Igen. Har gjort klart mitt supertråkiga examensarbete (hurra!!!!), lämnat in samma tråkiga arbete, solat och tränat på härliga Danat Resort utanför Ruwais, varit i Abu Dhabi igen en natt, och till Dubai på snabbvisit några dagar sedan i torsdags. Nu är jag hemma i gråkalla Stockholm igen sedan i morse,och det är redan för kallt här....har dock njutit av goda middagar, positivt överraskande möte m Sunflower Tours där jag tidigare fått ett jobberbjudande, brunchat med coola Henrik som ska starta trevlig klubb nästa helg, och glidit runt m ingenjören på massa andra trevliga ställen där i mellan. Sunset på Umm Suquiem (eller hur 17 det nu stavas) bredvid segelhotellet, sunset på asgrymma barer i Dubai Marina (som nu är mega mega cool och mer färdig än i Juni när jag åkte), gamla kvarteren i Bastakiya, Karama, creeken, skyscraper heaven på Sheikh Zayed Rd.

Dubai är grymt coolt när det visar sig från sin bästa sida. Vilket tyvärr inte inbegriper stadens helt hysteriska trafiksituation. Som vi fick erfara mer än en gång under de få dagar jag var där. Återigen. Brist på taxis (som också blivit dyrare dessutom tror jag), galna indier som bara kliver ut rakt i gatan, ingen logik i gatunätet och korsningarna (speciellt på Deira sidan runt soukerna... Ska ALDRIG bo på den sidan creeken i alla fall!!! Så det så) Jag lyckades också m konststycket att åka ut till en fin public strand långt bort när ingenjören var i Fujairah m kollegorna, och såklart var det en dag m nåt stort löparrace så alla gator var avstängda senare på em. Och jag fick promonera LÅNGT in mot stan igen. Det är INTE kul att promenera bredvid stora vägen i Dubai. Spec inte om man har flipflops och massa blåsor på fötterna därav. Men dom matchar väl mina naglar nu iaf. Med plåster alltså :D. Lite pics från veckan iaf:


Det är verkligen väldans jobbigt att träna när utsikten fr gymmet ser ut så här :D


Skylinen i Dubai blir bara coolare. Speciellt på håll. Burj Dubai är nästan halvfärdig nu, dvs runt 400m hög....Galet. Stranden Al Mamzar var väldigt fin den med!

Väldigt god indisk mat och fördrink i Dubai. Och säga vad man vill om segelhotellet men designcoolt är det. Speciellt på kvällen.

Dubai Marina är coooool! Kunde inte motstå en blackberry mojito på bar 44 denna gång heller. Henrik vet nog vad jag menar så god som den är! MMMMM! o så goda snacks hehe....Min ingenjör trivdes i sofforna vid hissen också ser det ut som :).


Marinan efter sunset. Och lite suddig posering i trädgården på mitt absoluta favvishotell, One and Only Royal Mirage. Love it love it love it! Så vackert!

Dubai Sheikh Zayed Road. Me like. Very much. Fortfarande :D.
Dubais abras, vattentaxis, är ett bra sätt att undslippa galna trafiken runt soukerna. Stranden vid Burj Al Arab bjöd på fina vyer sista dagen med!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home