Saturday, March 31, 2007

TURlig inspiration


Så var den över. För detta året. Jag pratar om resemässan i Göteborg alltså. Förra helgen. Och den var trevlig. Som vanligt. Jag blir ju alldeles till mig av alla fina bås med reseinspiration som det vimlar av där. Karibien, Sydamerika, Afrika, Grönland, Asien.....och fina broschyrer har dom allihopa också. Som är tunga. Plockade på mig en massa massa kataloger och infosaker om nya underbara drömresmål osv som till slut vägde ungefär lika mycket som min lilla kabinväska gjorde på vägen ner. Så gjorde också min mamma som var med på mässan och inspirerades hon med. Vi lyssnade på några intressanta och härliga bildföredrag om bl a Peru (mitt nya drömland- vill vill vill dit!), Dubai, Marocko (underbaraste landet!), Antarktis (grymt coolt djurliv där!), Kina (spännande land, vill dit me!) och Indien. Helt suveränt! Mindre suveränt var värken jag hade i mina fötter under businessdagarna torsdag-fredag efter de nya skorna jag gick runt i. AJ!. Fick dock lite nya kontakter för min vistelse i Karibien vilket ju var trevligt.
Dagarna efter mässan har tillbringats i både Göteborg och Stockholm. Med underbart vårväder och sol, glass på bryggan under älvsborgsbron, strosande i båda städerna, spontanshopping (jag har fått min handpenning på lgh nu ja! Tjoho!)picknick i Rålisparken, goda middagar med olika teman. Samt en alldeles underbar pojkvänsingenjör (kul ord!) som varit med och förgyllt tillvaron. Alldeles alldeles underbart har det varit. Precis som i Askungen. Fast jag inte har en ful klänning som henne. Haha. Nyp mig i armen!
Nu ska jag promenera hem från mamsen. Till min lgh som ska packas ner i kartonger. Tråkigt. Ikväll är det fest hos en kompis, kommer mycket folk och blir nog toppen! mer sprit åt folket säger jag haha!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home