Thursday, April 12, 2007

Flyttsvett



Det har blivit mycket träning på sistone. Sådär 5-6 ggr i veckan faktiskt. Styrketräning, stretching, yoga, koordination och så. Känner mig väldigt trimmad och utmattad av all denna fysiska aktivitet nu faktiskt. Styrketräningen har bestått av att bära ohyggligt många och fasligt tunga svarta sopsäckar från min port till grovsopförådet som ligger ca 300 m bort. Blir benlyft, ryggdragningar och biceps/triceps allt i ett. Speciellt när man ska slänga upp säckarna i containern därinne. Och svettigt också. Streching blir det när man måste ta sig upp och in i alla skåpen i lägenheten för att få tag på allt strunt man samlat på sig under de sista 10 åren så man antingen kan slänga det eller packa ner det. Även en del stretching och yoga i förrådet när man kommer på att man behöver lägga in saker i kartong 8 fast man håller på med nr 15, och därför måste slingra in bakom de uppstaplade lådorna i intressanta ställningar. Koordinationen kommer av att det inte är så lätt att balansera på en vinglig stol i köket samtidigt som man torkar av skåparna som är formade med massa vinklar och vrår innanför de höga stommarna. Samt av att bära BÅDE sopsäck, trähylla och förbrukade köksknivar till samma förråd. Samtidigt- eftersom man inte orkar gå så många gånger. Gäller att hålla tungan rätt i mun som sagt.

Men nu börjar det arta sig. Kartongerna som ska magasineras står uppstaplade i nummerordning i källarförrådet med innehållsförteckning. 2 kartonger till mamma och en till Dubai uppe i lgh. Plus möblerna. Och karibiensakerna packade i resväskan. Organiserat som 17 inför flyttlasset på lördag alltså. Sånt gillar jag :D. Så jag ska softa lite med middag hos pappa och lunch på gamla jobbet seascape tours ikväll och imorgon. Det tycker jag att jag är värd. Efter all träning. Phu!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home