Sunday, May 06, 2007

I'm a windsurfer!



Japp. Så är det. Jag funderar allvarligt på att bli professionell windsurfare inom några dagar. Finns ju massor här på Bonaire som är med på världstouren i den sporten. Kan ju inte vara så svårt då. För det är ju inte alls en svår sport. Eller frustrerande när man inte får till det som ser megalätt ut på en flygande 7-åring bredvid en. Eller jobbigt när man ramlar av. Eller svårt att styra och svänga så man inte krockar m nån. Nej då. Jag kommer nog troligtvis att börja min långa tävlingskarriär inom ett par dagar skulle jag tro. Efter att min träningsvärk i ryggen och benen från första timslånga lektionen lagt sig. Men tycker själv jag ser rätt proffsig ut på bilderna. Iaf den första. Att åka rakt fram var inte så krångligt. Efter ett tag. Det var det där med vändningen och styrningen som blev kruxigt....Och så den starka vinden på Bonaire då. Som f.ö visst har utsetts till en av världens bästa platser att vara nybörjare på i den sporten. Jaha ja. Det gjorde ju saken mycket lättare. Absolut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home