Sunday, April 15, 2007

The end of an era

Jaha. Nu är det slut. På 10 års Jakanboende på Veckovägen 44. Lite märklig feeling. Har ju visserligen haft min lgh uthyrd i rätt många och långa perioder när jag huserat utomlands, men det är inte samma sak. Nu är den TÖMD. Inga möbler eller köksgeråd för andrahandsgästerna att husera med. Bara en tom (förutom gardinerna och diverse hyllor som köparen ville behålla) och dessutom nu helt sjukt ren lägenhet som imorgon överlämnas till den 20-åriga tjej som köpt den. Precis lika gammal som jag var när jag flyttade in 1997. Fast hon fick ge ca 370 000 mer än mig för den idag, vilket är det trevligaste :D. Flytten har gått väldigt smidigt och organiserat i helgen, fick t o m tillbaka pengar på hyrbilen i lördags eftersom vi blev klara så fort m alla lådor och möbler. Har idag varit nere och städat alla 30 kvadratmetrarna tillsammans med världens bästa mamma. Som tog hand om den inte alltför trevliga spisen och ugnen. Yuck. Jag har skurat kakel, badkar och toalettstol i flera omgångar, putsat mina megastora fönster som hade galet sotiga karmar på utsidan, samt skurat alla golv så det luktar Ajax m blommor. Har nog aldrig sett lägenheten så blänkande och ren som den är nu. Komiskt. Dom kan verkligen inte klaga på flyttstädningen i alla fall! Vi var där i nästan 13 timmar. Spisen tog 9 :D....Perfektionister, både jag och min mamma ja. Äpplet faller inte långt fr trädet som dom säger :)...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home