Monday, May 14, 2007

Flygplatser

Det är nåt visst med flygplatser. Alldeles underbara platser är dom. Tänkte på det nu (igen) när jag väntade på Schiphol flygplats i Amsterdam på att åka hem till Stockholm fr Karibienpraktiken. Jag blir faktiskt lycklig av just flygplatser. Helst stora internationella sådana då, inte riktigt samma feeling på t ex Örnsköldsvik lilla plutteflygis om man säger så. Även om lilla rosa flygplatsen Flamingo airport på Bonaire var rätt söt. Stämningen är hursomhelst så härlig på flygplatser. Alla möjligheter och underbara resmål som finns inom räckhåll. Förväntningar. Möten. Folk som strålar av lycka när de hämtat någon som varit borta länge (eller lite), lessna männsikor som lämnar av någon när och kär person. Stressen vid förseningar. Kaffe med utsikt över jumbojetsen. Taxfreen. Kulturkrockarna. Söta svenska tanter som antagligen flyger för första gången och vilt diskuterar varför landningsjhulen låter så mycket när de fälls ut. Affärsfolk som pratar i 3 olika mobiler. Livliga diskussioner på all världens språk. Jag älskar det. Jag skulle kunna jobba på en flygplats. Jämt. Dessutom är flygplan världens coolaste maskiner om jag får avgöra. Grymt fascinerande att dom ens kan lyfta med allt dom har ombord. Jag diggar dom. Flygplatser är coola. Over and out.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home