Wednesday, June 27, 2007

Becoming Dubaiian


Snart blir det flytt! Bokat flyg ner till det underbart halvvarma och absolut inte alls fuktiga Arabemiratet på onsdag om en vecka, anländer t stan torsdag 5 juli. Flyger via London m mitt hatobjekt till flygbolag, BA (längst köer, sämst service vid strul, jobbigaste securityn, sämst rykte m bagaget, plus att Heathrow suger). De var billigast...Är rätt så säker på att bli av m mina väskor nånstans på vägen typ. Måste se hur mkt kläder som får plats i handväskan. Vet inget 100 % säkert om varken jobbet el boende (även om jag fått lite mer info på boendefronten än hittills, men saknar fortf lite detaljer för att avgöra om jobbförslaget är acceptabelt eller inte. För mig själv alltså.) Men nu ska jag iaf dit. Till 45 graders värme, 97,8 % luftfuktighet ungefär och 3 månader utan att kunna vara utomhus. Typ. Vi får se om det är nåt fel på mig eller inte om ett tag....:D. Kan ju finnas förmildrande omständigheter dock. Trevliga ingenjörer i öknen och sånt typ. Och A/C. Som jag dock inte gillar mestadels, jag blir sjuk av den. Alltid. Efter högst 3 dagar. Snorigt värre. Jaja, så får det bli....! Life is a bitch and then you die, eller hur var det?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Välkommen hit. Det är inte så farligt med värmen. Har inte blivit så himla fuktigt i luften än ;) bara 56% just idag, fast till natten kan det bli fuktigar. Häromdagen hade vi faktiskt endast 17% och 40 grader och det var jätte skönt, hm tyckte jag i alla fall.
Hatar oxå A/C.
Själv åker jag snart hem till kalla Sverige, vet inte om jag kommer att få köldskador...nä skämta bara.

2:14 AM  
Blogger Linda said...

Tack för hälsningen Lena! Värmen är inte det jobbigaste som sagt, utan fukten....Inte så kul väder i Sverige nu (det där möjölvita på himlen som aldrig ger sig) så lite sol kan nog pigga upp när jag kommer ner, även om man inte kan vara ute så långa stunder...Ha en trevlig semester! /Linda

12:58 AM  

Post a Comment

<< Home