Sunday, June 03, 2007

Stockholmslyx

Har haft några riktigt trevliga dagar på sistone. Var uppe i Övik i onsdags och tog ut min examen som turismentreprenör på skolan och partajade lite på halvtråkiga stadshotellet (haha, fortfarande lika roligt att säga det....) med de av klasskamraterna som också tagit sig dit. SAS slutade ju strejka lagom i tid så jag kunde flyga hem till Stockholm på torsdagen sen också (fast jag hade även bokat tågbiljett som gardering på SJ. Som jag sen inte fick tilbaka pengarna på. jaja. ) och möta min ingenjör på Arlanda. Mycket trevligt att ses igen! Sen följde 2 härliga dagar i Stockholm på hotell ute i Bromma. Hann med matfestivalen Smaka på Sthlm i Kungsträdgården, promenad i gamla stan, whisky och öldrickande i samma stadsdel, rosa champagne med jordgubbar på rummet och glass i hembakta strutar bland annat. Vaknade sedan på lördag morgon till strålande sol, molnfri himmel och runt 20 grader utomhus. Perfekt bröllopsväder med andra ord! En av mina bästa kompisar gifte sig då på eftermiddagen ute i Jakobsberg och det var en mycket trevlig tillställning det med! Asiatisk buffe, chokladtårta och kladdkaka som dessert (bara en sån sak! Man kan bli lycklig för mindre) och STORA godisskålar med karamellkungen godis som cirkulerade i festlokalen efter middagen. Samt härliga 80-tals låtar på dansgolvet. Stuffade runt en bra stund, och även kul att umgås med närmaste kompisarna i samlad tropp innan det är dags för landsflytt i slutet på juni! Vaknade lite småsega idag sen. Ikväll har vi avnjutit en grym 3-rätters middag hos min pappa innan jag körde Johan till flyget mot Finland. Sommarpusslet har börjat med andra ord, och precis som förväntat så finns det absolut inget att klaga på. Alls. Allt är bara lyx just nu :D!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home