Wednesday, July 04, 2007

Hej Då Sverige!



Idag bär det av. Mot varmare och fuktigare trakter och oviss men förhoppningsvis bra framtid i UAE! Efter en oerhört lång vecka med konstigaste resfeberstendenserna i världen så flyger jag med min rätt tunga väska till Dubai via London ikväll. Det har varit en märklig vecka dock som sagt tills nu, trots mkt trevliga träffar med alla kompisar och familj som jag kommer sakna mycket. Har väl aldrig nånsin varit resfebrig inför att dessutom åka t ett ställe jag VARIT på flera gånger, det händer knappt när jag åker t nåt okänt ställe ju! Massa tankar som flyger runt i huvet, irriterar och sätter sig fast. Jag som är rätt så duktigt resvan om jag får säga det själv har funderat och oroat mig för allt fr terrorattacker i London, för mkt bagage, BAs dumma transfersystem på Heathrow som kommer göra det supertight att hinna m flyget t Dubai, att inte få lämna in väskorna på hotellet Johan bokat innan han kommer, att inte killen på företaget ska vara tillgänglig så vi kan prata om jobbet, att det ska vara för varmt, bla bla bla.....Allt grundar sig såklart på att jag mestadels är rätt orolig för att det inte ska lösa sig med jobbet jag blivit erbjuden där nere och bostad, visum osv i Dubai. Detaljen det hänger på mest är huruvida företaget accepterar en 5 dagars vecka för mig eller inte, säger de att jag måste jobba 6 dagar så blir jag tvungen att tacka nej och söka nåt annat på plats. Detta dels för att deras redan nu rätt halvdåliga lönepaket då såklart blir ännu sämre ur den aspekten ,dels för att det inte kommer gå att träffa min ingenjör nästan alls då med tanke på avståndet. Jag har frågat om detta x antal gånger i mail osv men det verkar som att araberna (el perserna i detta fall) måste lösa saker på plats. jaja. Men oavsett verkar det inte som att jag får svar på nåt av detta innan jag åker så jag kan inte göra mer än försöka relaxa och ta det lugnt nu. Och se fram emot att börja äventyret i Dubai med en positiv syn och helt enkelt fixa till saker och ting där nere på plats! Det är dock mycket bra att Johan är där nere nu. Även de resvanaste behöver en axel att luta sig mot ibland.
Jag fortsätter att blogga på denna adress när jag får tillfälle nere i emiratet. Foton kommer jag troligtvis lägga upp på resedagbokens sida, dock troligtvis utan dagboksinlägg som alltså istället hamnar här i nån form.
Om ni har en extra tumme till övers närmsta tiden så håll den gärna då för mig och för att saker och ting går min väg rätt snabbt där nere så jag får börja jobba och fixa m visum osv rätt så direkt. Det vore snällt av er! På återhörande fr värmen och fukten!
Kramar Linda

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kommer att sakna dig massor- det vet du- men är helt säker på att du ändå gör rätt! Du kommer att få jättekul, massa bra och rolig erfarenhet och så kommer du ju lite närmare hedersknyffeln!Hoppas på att kunna komma ned till dig över nyår!Kram Emma

11:35 PM  

Post a Comment

<< Home