Friday, November 23, 2007

Dieselbrum och drillingdunk

Det är ingen som slipper undan construction i Dubai som sagt. Vi har ända sen augusti när Henrik och de andra flyttade in i villan, haft en stor konstig dieselmotor utanför vår ytterport. Som brummar konstant 24 timmar om dygnet, och på nåt sätt fifflar med vattentrycket och suger ut nåt ur rören för husen runt omkring. Fråga mig inte till vilken nytta. Sånt vet ju ingen i Dubai. Framförallt inte de pakistanier eller indier som jobbar med maskinen på dagarna. Såklart har de heller ingen aning om hur länge den ska stå där. Vi kan t ex inte anv vårt garage pga av den. Inte för att det är nåt problem direkt, vi har annan gratis parkering precis utanför. Men den skulle enligt uppgift tagits bort för ca 2 v sedan. Vilket ju inte säger nåt i Dubai. När man är inne i huset hörs den inte så mkt, och vi har nästan vant oss vid den nu. Däremot kom jag häromdan på att om den nu är kvar till min familj och vänner kommer i december, så kan det ju bli jobbigt för dem att sova i maidsrummet som varit tanken från början pga ljudet. Hmmm. Kanske får tänka om där...

I tisdags när jag vaknade hade dock också ett nytt moment tillkommit. Huset de högljutt har rivit bakom mitt sovrum sista veckorna ska nu grunden borras upp helt från. Från kl 07.10 prick på morgonen. HÖGT. Störande så det förslår. DUNK DUNK DUNK .Går rakt in i sovrummet typ. Omöjligt att sova. Och garanterat jobbar de 6 dar i veckan med den också, vilket betyder att även lördagarna blir tidigt uppvaknande. Damn. Och det tar ju ett tag att bygga ett nytt hus, så vi kommer garanterat få dras med det ljudet en tid framöver. Suck. Hade det varit hemma i Sverige hade man ju fått hyreskompensation direkt typ. Inte i Dubai. Beautification heter det om all renovering osv. Hmmm säger jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home