Sunday, October 28, 2007

London calling!

Jag ska till London! Tjolahopp så trevligt! Jag har faktiskt på nåt sätt lyckats övertala MDn på Sunflower om att jag ska få åka dit och representera företaget som besökare på gigantiska resemässan WTM som pågår 12-15 november. Visserligen flyger jag in (med EMIRATES airlines ska tilläggas, ett av favvisföretagen hehe!) till Heathrow den 12e och hem till Dubai på kvällen den 14e så det är en riktig snabbvisit. Och ska vara på mässan för diverse inplanerade möten 13-14 på dan. Men jag kan nog kanske hardcoreturista lite på dan och kvällen den 12e om det vill sig väl iaf...Dvs om jag hittar nåt hotell som är hyfsat centralt och inte fullbokat.....Får väl googla vilka top 10 saker man kan göra i London på 24 timmar typ :). Och jag har aldrig varit i London, förutom på gräsliga Heathrow flygplats då såklart. Och det räknas väl inte riktigt antar jag. Så jag försöker just nu klura ut hur jag ska ha tid att hinna göra lite välbehövlig reseach för vilka företag jag ska använda stora reiseleitersmaljet på, och vilka jag kan strunta i ungefär. Förutom de nya svenska agenter som jag hoppas få till samtal med då också. Och det är rätt så busy på jobbet just nu kan man säga så det är svårt att hitta tiden....Bokningar från höger och vänster hela tiden, och fortf möten m en del hotell. Samt högsäsongstecken som inte bådar gott inför kommande månader....Dvs helt knökfulla hotell som inte ger NÅGRA rum alls.

Tur då att man kan koppla av ordentligt på helgerna! Johans familj, mor och bror, är här denna vecka. Full fart alltså. Så i fredags blev det härlig ökentur med dom ut till Sunflowers camp, och på lördagen en trevlig utflykt till fina Hatta pools i bergen och Al Ain. Där vi bodde på finfina hotellet Jebel Hafeet, på toppen av UAEs högsta berg m samma namn. Fina grejer. Såg ut som nedan kan man säga. Makalös utsikt från berget och ner mot dalen. Och alldeles för sköna sängar. Som det var väldans jobbigt att kliva upp ur kl 06 imorse för att köra hem till Dubai och jobbet....Men som vanligt en trevlig helg som nu följs av ....hektisk arbetsvecka. Igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home