Sunday, October 21, 2007

Duktigt jobbat!

Ja det tycker jag själv i alla fall. För i slutet på förra veckan fick jag bl a ÄNTLIGEN iväg mina urtrista hotellrates paket till de befintliga agenterna i Norden. Ännu tristare att det tagit ca 2 mån att slutföra dem, men att åtminstone 25 % av hotellen inte kommer låta oss använda dessa priser när hotellen är knökfulla som t ex i november och januari....Så dvs i de flesta fall är priserna ganska värdelösa... Med duktigt fixat oavsett. Och dessutom fick jag faktiskt möjlighet att göra lite research marketing - äntligen!!!- dvs skicka ut lite företagsprofiler till företag i Norden om Sunflowers tjänster. Använde mig av den lilla bok med kontakter som följde med det nya nätverket jag blev rekommenderad till via min lärare på Turak, SKÅL som är ledarskapsnätverk inom turism och resor. Däri fanns det email och kontaktuppgifter till väldans många Vdar, managers, direktörer och dylikt inom typ både de största och mindre resebolagen i Sverige minsann. Fina grejer! Så jag mailade för glatta livet eftersom min chef var i Iran på bröllop och inte kunde belamra min inbox med massa tråkiga bokningar för iranska marknaden el liknande. Har lyckats få ut lite mer än 40 profiler till både större och mindre företag i torsdags och idag. Och jag har fått svar t o m från en del redan. Som verkar rätt så intresserade av att samarbeta med en trevlig svenska på vift nere i Emiratet. Sånt gillar vi! Framförallt är det ett par rätt så stora resebyråer som gett mig chansen att bistå dem med priser för några förfrågningar, som skulle kunna bli väldigt lukrativt om jag lyckas ge dem det de är ute efter......hoppas hoppas....Dvs om jag lyckas sno över dom från den agent de använder i Dubai i dagsläget :). Det har vi inga problem med. Alls :).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home