Friday, October 12, 2007

Inside ikonen




Nu har jag varit där. Inuti seglet alltså. För första gången, eftersom man inte kommer in dit om man inte bor där eller har nåt möte eller betalar apdyrt afternoon tea typ. Hade alltså hotel inspection på Dubais största landmark i onsdags. Dvs Burj Al Arab, segelhotellet som reser sig ca 321 m över havet och som titulerar sig både sjustjärnigt och "worlds most luxurious hotel". Och jag får nog säga att det var ungefär precis så som jag förväntat mig. Mycket guld och kitsch och färgbomber överallt. Jag fick se en av sviterna bl a. Dubbelvåning på allihopa. Och så mycket färger att ögonen blev alldeles förvirrade. Turkost och grönt badrum, gult och orange master bedroom, blått och guldigt vardagsrum, brunt och rött dining room. I samma svit. Och egen butler och check in på rummet. Samt 6 kameror och avancerat datasystem för att se när gästerna lämnar rummet så de kan skicka in housekeeping osv så ingen gäst behöver alls konfonteras m personalen. Nånsin. Håhåjaja...Det ska mycket till innan jag spenderar 10 000 av mina pengar på rum där kan jag lova. Däremot var akvarierestaurangen m en tigerhaj i tanken rätt cool. Och utsikten från skyview baren. Fast det var total sandstorm och man inte såg så mycket. Men framförallt kul att ha varit där, är ju ett måste när man jobbar i den här branschen faktiskt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hejsan Linda! Var tyvärr alldeles för länge sen sist jag var inne och läste om dina äventyr - men det låter som du har det fortsatt bra! Vilken underbar födelsedagspresent du fick av Johan! Stort grattis i eftersom och jag hoppas att det även kom en liten grattis-present från oss tjejor.. ;-)

Här hemma har det nästan blivit vinter de sista dagrna. Är rejält kallt ute och det talas om snö - härligt! =) Det börjar även närma sig inflyttning i nya lägenheten för mig och Simon - äntligen! Ha det fortsatt bra och massa kramar! /Sanna

6:54 AM  
Blogger Linda said...

hej vännen! Så kul att få kommentar av dig! Ja födelsedagshelgen var grym! Har hört rykte om att det var nåt på g från girlsen, men tyv tar saker och ting rätt lång tid hit ner så det har inte anlänt ännu. Skoj m ny lgh för er snart! Stor kram Linda

11:45 PM  

Post a Comment

<< Home