Tuesday, September 11, 2007

Murphy's 9/11

Ingen bra dag idag. Alls. Ungefär det mesta som kunde gått fel gjorde det. Men det är ju årsdagen av WTC kraschen i USA också. Då ska väl saker inte vara på topp kanske...Här är iaf min dag. Read and weep. Mr Murphy var definitivt inblandad.

* skulle fixa körkortet på morgonen. Måste ha originalpasset. Har inte tillgång till det eftersom mitt företag behåller det. Vilket inte är tillåtet nej. Mdn säger s.k "No objection letter" från företaget räcker m hans signatur, så jag får inte ut mitt pass. Får åka tillbaka utan körkort. Fråga om passet igen. Lessen och irriterad på denna jobbiga procedur och företagets ovilja att ta hand om saker. Samma sak på banken.

* Hade viktigt möte på ett Rotanahotell i Deira. Råkar ligga i fel fil på bron. Inga skyltar om att den filen går bara mot Sharjah. Utan att kunna svänga av NÅNSTANS. På typ 6 km Och nyuppsatta metallpålar mitt i vägen så man inte kan byta fil.

* Olycka vid exitvägen där hotellet ligger när jag väl snurrat tillbaka dit. Polisdiversion. In i hemskaste trafiken. Totalt 55 min sen till mötet. Och hann inte diskutera allt jag ville diskutera såklart.

* Tillbaka på kontoret. Meddelande fr cheferna om våra arbetstider under Ramadan. Helt ologiska 10-18.30 (fr vanliga 09-19). Typiskt. Vad ska man göra med den timmen som man får på morgonen o inte på kvällen? Puckat. Faktiskt. Fick höra vad Johan har för arbetstider. Suckar av avundsjuka.

* Ringer Budget Car rental för att få ny hyrbil eftersom nån konstig servicelampa lyser på min. Budgetkillen kommer. Och ger mig ny likadan bil. Säger han. Som parkeras utanför kontoret på paid parking area. Jag signar bilen, går upp på kontoret, får massa tfnsamtal och glömmer parkeringen. Springer ner 18.25, 12 min efter utgången p-tid. Böteslapp såklart. 200kr. Ska köra iväg m bilen och parkera m mitt p-kort. Fattar inte varför bilen inte går igång som vanligt och låter skumt. Inser att jag fått en toyota m manuell växellåda istället- förklarar varför jag står still eftersom jag inte håller ner nån koppling. Vill INTE ha manuell bil i trafikkaosets Dubai. Så måste ringa imorgon och byta bil igen.

Det var säkert nåt mer som Mr Murphy såg till hände idag, men jag försöker förtränga det. Fick åtm ut passet efter mkt om och men så jag kan fixa saker och ting imorgon. Mot löfte att lämna tillbaka det snarast. Och fick in lite trevliga nya bokningar från nordiska länder idag. Det var det enda positiva. Men nu är det över midnatt och ny dag. Sån tur. Annars hade jag inte gått upp ur sängen.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vissa dagar kan man bara vara utan.........Kram Lisbeth

12:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

..och hos oss brast en kylvattenledning så hela anläggningen gick ner, minst 1 miljon dollar per dag i produktionsförlust under reparationen...

11:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej tjejen du är i alla fall otrolig på att fixa det mesta skönt att han lånade ut ditt eget pass i alla fall...

Tänk så olika det kan vara i ditt arabland
Kram från mamma Ingrid

8:53 AM  

Post a Comment

<< Home