Wednesday, August 15, 2007

Business Lady!

Denna vecka har varit skoj på jobbet. Faktiskt. Jag har sprungit på massa hotellmöten av olika kategorier för att prata om kommande säsong. Iklädd svart kavaj och höga klackar då och då. Svettigt i 45 graders värme när man inte hittar nån parkering (vilket kanske i vissa fall som sagt är lika bra för min del hahaha). Rätt intressant att först kliva in indier-stället Regent Palace i Bur Dubai, sedan köra till fina business hotellet Capitol och avsluta eftermiddagen med flashiga Royal Ascot. I samma stadsdel. Fast m 40 min trafik mellan varje.Eller äta frukostbuffet på sjukt fina Kempinski och titta på deras ski chalets med utsikt över Ski Dubai. Följt av lunch på halvsunkiga Regal Plaza i indierkvarteren. Här i stan finns verkligen alla kategorier. Jag sliter just nu hårt med att marknadsföra Sunflower inför vintern, vilket behövs för mina potentiella marknader och för att kunna utöka produktiviteten på hotellen. För om man inte gör det så får man inga rum under den sjukt hektiska vintersäsongen här i stan som resebyrå. Och får man inga rum så får man inga kunder heller...Och Sunflower Tours har visserligen ökat sin försäljning extremt sista par åren, men till 90 % bara på Iranska marknaden. Som, inte förvånande, är helt olik den europeiska eller nordiska. Såklart. Där vi typ inte har nån produktivitet alls eftersom europeer oftast inte vill bo på samma typer av hotell som iranierna. Vilket gör det väldigt svårt för mig att försöka sälja in Sunflower till de hotell jag besöker som skulle passa Europeer....Eftersom vi hittills har för få agenter att sälja till.
Summa summarum: Just nu går jag på en hel del gratisluncher, frukostmöten, kaffe el apelsinjuice- på terrassen möten osv och pratar massor och använder lite flytande stora ord. DET är jag visserligen rätt bra på (tack alla säljpitcher fr tiden på Marcus Evans, Ola du skulle vara stolt om du läser detta!) Kollar på otaliga gym (alla likadana), kollar badrum och hotellsängar, restauranger och femtielva barer som alla hotellen har. Hummar mycket och ser gillande ut och försöker skilja på superior, standard och deluxekategorier av rum. Vilket oftast är nästan omöjligt. Samt ber om fina kontrakt och låga priser. Typ. Så om det är någon hemma som känner nån som känner nån osv som jobbar m kontraktering av partners på en resebyrå där dom säljer resor till Dubai, skicka dom til mig så jag får kontraktera dom! NU! Så jag inte behöver tappa ansiktet under vintern för att mina stora och fina ord inte håller måttet...Nedan ser ni lite exempel på vilka ställen jag besökt under veckan. Och mer blir det. Varje dag. Hårt liv. Men skoj!



3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nu har jag läst! Det låter som att du totalt sett har rätt roligt trots en stundtals motig start!

Och du är så bra på att snacka (positivt menat) att du så klart kommer att uppnå dina och företagets förväntningar med råge!kram Emma

6:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej busy lady! Nu är du i din rätta miljö du har alltid älskat hotellfrukostar efter tiden på scandic. Det är visserligen trevligare att äta frukostarna istället för att servera men du har nytta även av de slitåren. Är deras frukostar lika häftiga som VIP-frukosten på Hilton i Prag?
Sov gott hälsa Sheraton Jumeira Hotell imorgon i svarta kostymen kram mamma

1:51 PM  
Blogger Linda said...

hahaha mamma du är ju för rolig! Inga kommentarer på hela bloggen sen jag började skriva och nu på varje inlägg. Du är skojig! kram tillbaka och jag ser ännu mer fram emot julen!

12:27 PM  

Post a Comment

<< Home