Saturday, July 28, 2007

Undervattenshelg m smak av 80-tal

Det har varit en sån där väldans trevlig helg igen i Dubai! Veckan fick en sån touch av frustration igen när jag i tisdags fick ett lite halvirriterande mail av jobbet om att dom minsann var mkt busy och att inget kunde göras åt pappersprocedurer och visum innan jag börjar jobba den 1aug som det står på kontraktet. Eftersom dom väntade på folk som ska signa som är ute och reser osv. Vilket ingen såklart talade om för mig när vi signade kontraktet och MDn sa han skulle låta mig ta blodprov osv samma vecka....Nåja, det blev mer väntan igen då. Hursomhelst, Johan hade långledig helg och jag hämtade honom i Abu Dhabi redan på onsdagen. Sen var vi och åt väldans god thaimat på en fin restaurang där. Har köpt en sån voucher bok där man får 2 för 1 på massa trevliga restauranger i AD och Dubai, så nu måste vi tjäna in vad den kostade hahaha.

På torsdagen tog vi det ganska lugnt, tog en trevlig sovmorgon och fixade lite m datorer och annat tekniskt som strular ibland (såklart, teknik gör ju alltid det. Irriterande som sagt.) På fredagen körde vi tidigt hemifrån Barsha och ut mot östkusten vid Khor Fakkan där vi bokat 2 dyk på fm. Vacker väg dit m väldigt varierande natur och coola berg. Första dyken för mig efter jag tog mitt cert i Karibien också. Var lite nervös, då det var massa mer folk på båten än jag trodde och jag aldrig hade dykt fr båt tidigare. Dessutom lite oorganiserad dykfirma. Jag fick heller ingen wetsuit pga värmen och fick dyka i t-shirt vilket inte heller var megabekvämt. Första dyket blev tyvärr ingen jättehit, jag blev sjösjuk av vågorna och mådde inte toppen alls. Dessutom strulade min mask och tog in massa vatten, med resultatet att jag gjorde av med mer energi och luften i tanken mkt snabbare än de andra. Tysken Rene som bor i min lgh var också med och dök. Tur att Johan iaf var ett under av lugn som hjälpte mig att slappna av lite. Inte megabra sikt direkt heller och långtifrån vad jag varit med om i Australien och Karibien. Men andra dyket blev mkt bättre. Jag fick sjösjuketabletter fr en snäll dam på båten och var mkt lugnare. Kunde flyta runt och njuta mer av dyket,och vi såg en hel del fina koraller och fisk också på det stället. Det var så jag kommer ihåg att dykningen ska vara! Rene tog dessutom massa fina bilder med sin kamera, några ser ni nedan och fler finns i fotoalbumet på resedagboken!
Trötta men glada körde vi sedan tillbaka mot Dubai. På kvällen senare hade Johan och jag eget litet drinkparty i mitt rum, samt drog iväg t ett gigantiskt uteställe som heter the Lodge för där hade dom 80-tals klubb! Bara Belinda Carlisle, Duran Duran, Depeche Mode, Bananarama och Stock/Aitken/Waterman kreationer så långt man hörde. Och ett svettigt dansgolv m bara expats fr olika länder. Härligt! Även om Johan inte var så förtjust i alla engelska smörpoplåtar hehehe...men vi stuffade runt ett bra tag, var ett rätt avslappnat ställe jämfört med flera andra technoplaces jag varit på i Dubai. Kul! Lördagen blev en annan avslappnad historia m pankisfrukost och sedan körning t Ruwais på em. Avlsutade m mer teknikstrul när min kamera fick ett mekaniskt sammanbrott och numera inte funkar alls. Stannar här i Ruwais ett par dar eftersom jag ändå inte kan göra nåt förrän på onsdag som det verkar...Kolla in bilderna fr helgen!


Både turtlar och argsinta clownfiskar, fina färger och visst ser vi LITE proffsiga ut iaf :)...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home