Friday, July 06, 2007

Hej från Dubai!

Nu har jag anlänt i emiratet. Varmt och fuktigt javisst :). Sitter just nu i lobbyn på Ibis hotel, och har ca 53 minuter kvar till mitt möte med MDn på Sunflower Tours då vi ska diskutera mitt jobberbjudande. Nervöst som 17 är det. Usch. Men jag hoppas såklart på positiva tongångar och att det kanske kan gå min väg så jag får börja jobba m hyfsade villkor inom kort...


Johan och jag körde ut till området International City där företaget ev hittat en bostad t mig. Ok hus och antagligen rätt fräscha lägenheter, men usch sånt trist område....Trafiken dit och hem var ok (men det var dock lediga fredagen vilket inte ger en så rättvis bild direkt....) men det finns INGENTING där. Utom lägenheter alltså. Och öken. Ingen supermarket, inga affärer el restauranger. Vi får se hur det blir med bostad där....
Johan och jag var även på en liten utflykt till bergen runt Hatta på fredagen och åt lunch på hotellet Hatta Fort. Trevligt där uppe men torrt som fnöske och när vi kom tillbaka till bilen så stod det 50 graderpå Johans temperaturvisare för utom hus tempen. Helt sjukt!
Jag återkommer med mer info om hur det gick m företaget, så fortsätt hyålla tummarna nu!
Kramar Linda

0 Comments:

Post a Comment

<< Home