Sunday, July 08, 2007

yesssssss!

Det gick vägen! Mitt möte med Sunflower Tours alltså! Jag var så nervös att jag nästan ville kräkas när Johan skjutsade mig dit ungefär. Såg inte fram emot att behöva söka jobb i Dubai om det inte hade gått som jag ville...Men det var ett rätt avslappnat möte med mig och Mdn (som faktiskt gav SVAR på saker, inte velade runt som marknadskillen jag jobbat med gjort i 3 månader på email). Och vi kom överens till slut! Deras lönepaket och förmåner är fortf inte direkt nåt att hoppa i taket och hurra över men det visste jag ju redan. Det är ett starting offer som kommer höjas så fort jag visar produktivitet, senast om 6 månader (lite eftergift fr min sida där). Jag fick ge efter lite grann och jobba 6 dar/vecka första månaden också. Mdn menade nåt om att det är bra att visa sig där 6 dar pga resten av personalen i början så de inte pratar så mkt, och sen är det hans beslut att ta mellan mig och honom om jag bara jobbar 5 dar. Jag antar att beslutet är hans oavsett tidpunkt och förstod inte riktigt den logiken alls (vilket jag inte sa såklart), men det struntar jag i. Jag får iaf 5 dar efter nån månad vilket var fantastiskt! Dessutom är det en bra tjänst och jag kommer få rätt mkt ansvar för marknadsföringen som det verkar, träffa hotellfolk osv och representera Sunflower på mässor osv senare. Så karriärmässigt är det nog ett lyft hoppas jag! Jag kommer iaf räknas som en av deras "senior staff" vilket är värdefullt här nere helt klart.

Nu är det bara bostaden som ska lösas, vi ska träffas igen till nästa helg och skriva kontrakt på jobbet och titta på lite lägenheter osv. Visaprocessen ska de starta redan nu i veckan. Jag är fortf inte så megasugen på att bo där i International city även om lägenheterna där är fina osv...Får se om jag kan hitta nåt annat alternativ under veckan hos Johan här i Ruwais...Uppdatering följer! Men glad är jag verkligen, oerhörd lättnad att det löst sig hittills!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Skönt att det löste sig något så när bra i alla fall- Grattis då till det nya jobbet/Kram från Linderyd

1:46 PM  

Post a Comment

<< Home