Wednesday, August 01, 2007

Working woman

Japp. Jag arbetar igen. Vilket känns alldeles fantastiskt skönt. Blev direkt inslängd i marketing jobbet med att maila massa gamla agenter ungefär 1 timme efter att jag börjat. Fr samma marketingfiler som jag själv satte ihop förra året. Till samma kontaktpersoner. Dvs det betyder att Sunflower har inte gjort något åt marknadsföringen mot Europa el Norden sen jag åkte. Alls. Alltå ungefär som att komma tillbaka dagen efter jag slutade förra våren, fast med mindre uppdaterad målgrupp. Däremot lite förvånande att jag faktiskt fick en dator (samma stora skrivbord som förra året, lilla filippinan fick alltså flytta till ett mindre....) och egen mailadress redan första dagen, oväntat i dessa väntans tider. Och på em även en telefon med egen anknytning! Halleluja. Och löfte om att kunna fixa bankkonto antingen imorgon el på lördag (dvs jag tror på lördag. Eller söndag...). Samt fick fylla i ett helmysko papper avs verifieringen av mina betyg som jag är ganska säker på kommer ta vansinnigt lång tid att få klart. Såklart har jag inte direkt fått några intruktioner om vad jag förväntas uppnå eller göra i marketingväg, förutom 4 rader på mail fr marknadskillen Cyrus. I mitt kontrakt står det att jag måste uppnå högre produktivitet än förväntat för att få min utlovade löneförhöjning om några månader. Kan man ju undra vad det betyder då. Undrar vad dom gör om dom faktiskt har en nyanställd som INTE varit där förut som dom måste visa? Hursomhelst, jag jobbar och har lön igen. Halleluja som sagt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home