Tuesday, August 07, 2007

Positiviteter

Det har varit lite motigt än så länge nere i emiratet. Som ni säkert märkt på inläggen. Mycket väntan, ingen info om vad som förväntas eller när man kan få saker fixat som måste fixas asap osv. Ekonomiska frågor och avgifter man får betala själv utan att ha räknat med det. Sinande sparpengar. Och långa arbetsdagar så man inte hinner göra nåt alls vettigt på kvällarna riktigt. Så det har verkat lite neggo att vara här nere just nu som sagt. Lite lesset i ögat. Så då tänkte jag skriva ett litet inlägg med några småsaker som faktiskt är alldeles väldigt jättepositivt här nere som kontrast. Små saker i den stora bilden så att säga. Det är dom som gör det. För Dubai är trevligt. Väldigt ofta.

Så, här är min dagens positivitetslista för att vara i Dubai:
1. Du får alltid all maten nerpackad av en snäll indier eller filippino på affären. Alltid. Utan drickskostnad. Visserligen i ungefär 10 påsar helt i onödan men ändå.
2. Du kan köpa ett par fantastiskt goda schwarmas med underbar färskpressad juice fr vilken frukt som helst för ca 25 kr totalt för hela måltiden. Alldeles underbara är dom, schwarmasen. Hittat ett kanonställe precis nära där jag bor nu också! 4dhs styck.
3. Du kan få en väldans duktig filippino som gladeligen kommer och städar hela lägenheten i 3 timmar. För ca 100 kr totalt per gång. För en stor 4 rummare. Och det blir sjukt rent, överallt. I varje vrå. T o m i bokhyllan. Tvättar gör dom också. Kan man lätt vänja sig vid.
4. Du får vindrutorna på bilen tvättade varje gång du tankar ( i 90 % av fallen iaf).
5. Du kan få hemleverans på mat fr ungefär alla restauranger i stan, oavsett finlirare eller fastfoodare. Utan extra kostnad eller behöva betala för 2 pers.
6. Du (eller jag iaf) ser en otroligt fin skyline krypa upp framför dig varje dag du kör till jobbet.
7. Du kan njuta av helt grymma avdelningar med färsk frukt av alla de slag och dylikt i affären. Skulle kunna äta fruktsallad typ jämt.
8. Du kan cruisa med bilen och lite musik genom några av de mest spektakulära byggnadsområden som finns i världen. Och sen äta 2 kulor cookie dough glass på Baskin Robbins. ÄLSKAR Baskins. Varför finns d inte i Sverige? Ofattbart.

Så, lite positiviteter mitt i alla funderingar på om huruvida alltihopa snart blir som man tänkt sig eller inte. Vilket jag fortfarande inte vet såklart. Men jag har ju bara jobbat en vecka också :).

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hur är det nu Povel sjunger - det är dom små små detaljerna som gör det.......Kram Lisbeth

2:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej vännen, det låter ju som att det finns rätt många fördelar iaf =) fyller upp dina meddelanden så att du har 2 ist för 0 =) så att du vet att jag läser och roas av din vardag =) kul att du fått börjaq med jobb nu!!

Stora kramar sara

10:29 AM  
Blogger Linda said...

Hej Sara (och Lisbeth :)...)Ja nu har jag fått börja boka hotellmöten och dricka gratis juice och kaffe på dagarna haha! Och så kanske jag får min bil av företaget denna vecka, tjolahopp! kram!

10:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Linda!!!!!
Började följa din blogg på resedagboken o tycker den är otroligt bra. Kul oxå att läsa mer om hur livet i Dubai funkar. Har varit där två gånger o hoppas på att åka dit igen över nyår. Fortsätt skriva så bra!!!!

//Sofia

9:46 AM  
Blogger Linda said...

Hej Sofia! Vad kul att du gillar bloggen! Dubai är trevligt allt som oftast ja! Hör av dig om du är här över nyår så kanske vi kan ses! Hälsn Linda

11:19 AM  

Post a Comment

<< Home