Monday, September 03, 2007

Residence joy!

Nu är det faktiskt KLART! Mitt UAE residence permit och mitt employment visa alltså! Fick signa sista pappren (tror jag...) till labour office idag, och ska få den efterlängtade sista stämpeln i passet under veckan. Jag hoppas jag inte går händelserna i förväg nu innan jag faktiskt sett stämpeln with my own eyes men eftersom Mdn sa att allt är godkänt, inkl mitt blodprov och superidiotiska verifieringen av mina originalbetyg, så får jag väl tro på det. Och vara GLAD! Så himla mycket papper som snurrat runt sista månaden, har tappat räkningen på hur många gånger jag satt min kråka på nån kopia av nåt papper på arabiska. I och med residencyt (när stämpeln finns på plats i passet) så kan jag skaffa ordentligt bankkonto, kreditkort, permanent UAE-körkort, och framför allt börja kolla på mer permanent boende i egen lägenhet under hösten, dvs så det finns plats för besökarna som redan är inplanerade framåt jultider osv. Härligt!

Annars är det fortf mycket mycket mycket på jobbet. Har fortf inte fått min första lön heller, eftersom den enligt Sunflower policy betalas ut "nån av dagarna mellan 1a-10e månaden efter".....Undrar hur en sån policy skulle tas emot i fackliga Sverige :)? Har även så många saker och saker jag vill göra gentemot nya agenter osv i Europa, men får fortf jobba lite i motvind med hotellen och för bättre kontrakt osv. Har iaf haft några hyfsat lyckade hotellmöten sista veckan som jag hoppas kan bli bra kontakter under vintern. I helgen var det dessutom första gången jag var ledig 2 dagar, så jag passade på att fika m några nya bekantskaper på lördagen, träna ordentligt på gymmet, och umgås m J inkl en ny fantastisk buffetmåltid på JW Marriotts Marketplace på fredagen. Sen hade J ofinheten alt turen att dra till Sverige en vecka för kombo jobb och ledighetsresa samma kväll. Men eftersom han ska köpa med sig karamellkungen tillbaka så är det ok ändå :).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home