Saturday, September 22, 2007

Svenskhelg

Kort helgreview: Förutom ett trevligt italienskt restaurangbesök, en timme i spinningsalen på Fitness First, och ett par trevliga sovmorgonar så har de flesta av helgens timmar spenderats.......här:
Japp. Bland Billys, Expediter, Lackar, Sultaner, Hopar, Gosar och andra kända svenskar har jag vandrat runt och försökt bestämma vad jag ska för trevliga möbler i mitt rum i villan. Var först där en vända i fredags. I typ 2,5 timmar. MYCKET folk. Fick reda på att sängen jag vill ha var out of stock. Sen en timme tillbaka. Men skulle komma in på lördagen igen. Så vi åkte hem igen, kollade på film och softade med Ben & Jerrys glass. Åkte tillbaka på lördagen, dvs idag. Sängen fanns inne. Dock inte garberoben och databordet jag också ville ha. Jaha. på Ikea i Dubai får man även fri hemleverans OCH montering av möblerna om man handlar för mer än 2000 dhs. Vilket jag gjorde. Och vilket jag vill ha, eftersom jag inte har så mkt tid att mecka och få ihop alla möbler själv. Men jag fick ju inte köpa alla möbler jag ville ha nu på samma gång tyvärr så jag måste vänta tills de finns inne om nån vecka. Dessutom är det ramadantider även på hemleveransen och monteringen, dvs mkt färre tider per dag som de kommer ut och fixar. Så jag kan inte få mina möbler, inkl sängen, innan den 7 oktober. Och eftersom jag gärna vill ha nåt att sova på när jag flyttar ut från lgh i Al Barsha nu i veckan, så baxade Johan och jag in madrasserna till dubbelsängen i hans Prado och tog med till villan direkt. Mycket bra bil hans Prado! Johan upplyste mig även om att jag nog överskred kuddbudgeten en del i mina kassar. Men jag gillar fina kuddar, det är mysigt med såna på sängen. Så det så. Det ska bli trevligt flytta in i villan snart, och ännu trevligare när jag fått alla möblerna och kommit i ordning. Jag kommer iaf kunna sova både på längden och tvären i min 180 cm dubbelsäng när inte Johan är där. Nice!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sprang oxå runt på IKEA i fredags men jag hittade inget som jag ville ha, mer än hårdbröd och kaviar.
Vi fortsatte en sväng bort över den nya delen av Festival City en sväng om.

6:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej stora pärlan! Jag hörde att du flyttat in idag torsdag och fått sova på IKEA-madrassen med hopp om möblerna nästa söndag. Inte illa det verkar ju gå att bo därnere där även hårdbröd och kaviar finns som din kompis Lena kommenterade.
Vi får ta med din fina arabtavla, den kommer säkert passa i nya hemmet. Lycka till med att de monterar sängen rätt och att de levererar allt i tid trots ramadan. Hoppas de tar det lugnare med bilkörningen än när vi var i Marocco 2001 och kom från atlasbergen. Kram till dig och Johan från Mamma Ingrid

11:27 AM  

Post a Comment

<< Home