Friday, November 16, 2007

London the fast track

Så har jag varit i London. Det var kallt. Runt 3-5 grader sådär. Brrr. Trots min nyinköpta höstjacka från Zara som, jag köpt dagen innan. Fasligt vad snabbt man vänjer sig vid att ha sol och varmt varje dag! Det var huromshelst en ganska småtrevlig resa. Men på tok för kort. Landade på måndag f.m efter mkt trevlig flight m Emirates (nice entertainment system, nice mat, nice personal, nice plats vid nödutgången m massa ben space). Drog direkt till mässan eftersom jag hade möte där på e.m med en svensk agent. Det tog LÅNG tid att ta sig dit fr Heathrow. Och det var MÅNGA folk på tunnelbanan, eller underground som de envisas med att kalla den. På mässan var det också många folk. Från många länder såklart. Jag snokade rätt på Nick Davies, som jag jobbade för på min praktik i Karibien ,som var där för ett projekt i Belize i Sydamerika. Mycket trevligt se honom igen. Hade möte, pratade med folk. Visserligen inte riktigt de folken jag hade hoppats på att träffa (dvs utgående resebyråer), men ändå rätt produktivt. Taxi till rätt så tråkiga hotellet vid Covent Garden sen. Dom har skojsiga taxibilar i London hihi! Mycket skolklasser som bodde på det stället också. Mötte sedan up Nick och hans kollegor för trevlig middag i deras lägenhet nära mässan. Stupade i säng sedan och sov som en stock trots väldigt små sängar och för mjuk madrass.

På tisdagen drog jag till mässan redan på f.m för ett par möten. Som var ganska intressanta. Pratade även med några av de företag fr Dubai som ställde ut, vilket var ca 50 st. Dubai hade såklart största montern på golvet (någon som är förvånad?) och det var mkt hotell där bl a. Pratade och pratade så jag blev torr i munnen. Samlade även på mig en del fina (och väldigt tunga) resekataloger från massa ställen jag gärna vill åka till senare nån gång. Svettades på tbanan tillbaka till hotellet. Funderade på att gå ut och se lite av stan på kvällen men var dödstrött. Blev god 3rätters middag på mysig pizza restaurang runt hörnet och sen sängen. Igen.
Onsdag tog jag iaf en 2 timmars open bus tour runt stan innan mässan. Det var faktiskt soligt, om än rätt kylslaget som sagt. Men jag fick iaf se och fota lite av Tower Bridge, Westminister Abbey, The Parliament, Big Ben, Tower of London, Piccadilly Circus och Trafalgar Square. Såg fint ut. Kommer gärna tillbaka för att se mer en annan gång. Sen var det en tur till mässan igen för lite mera säljsnack och handskakningar. Och sen direkt till Heathrow efter att ha hämtat den nu mkt tunga kabinväskan på hotellet. Den vägde 6 kg vid nerfärden. nu 21 kg. Och då har jag inte shoppat nåt, bara samlat resebroschyrer :D. Sen lång nattflygning tillbaka till Dubai, 2 skrikande barn och inte alls lika bekvämt som gången innan. Trött som resultat. Sen direkt till kontoret, kolla överbelamrade inboxen och jobba innan körningen till Ruwais. Helt slut i skallen. Så nu ska jag åka till beachen och ladda batterierna för nästa vecka. Behövligt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home