Tuesday, December 04, 2007

Joy och jonglerande

Jag är glad. För jag får ledigt 4 extra dagar från jobbet över jul och nyår för att vara med min familj och mina vänner i Dubai. Eller enligt info till jobbet bara med familjen. Verkade lättare så. Jag var in i det sista inte alls säker på om det skulle gå igenom. Det blir härligt! Håller som bäst på att planera ett program för de olika besökarna. Vilket går sådär eftersom jag knappt hinner med mig själv under arbetsveckan ens. Bollar hyfsat många bollar samtidigt på jobbet nu. Nya agenter i stan som vill diskutera samarbete, problem med utestående fakturor på bokningar, (som vi förlorar massa pengar på p g a sjunkande USD kursen), konstiga förfrågningar med konstiga grupp program för Sept 2008 (INGEN i Dubai kan säga nåt om hur det kommer vara i stan så långt fram), frågor från agenter, urgent behov av att göra marketingmaterial inför mässorna i Oslo och Helsingfors i januari, bokning av hotell till mässorna, rundringning efter hotell rum i Dubai som inte finns för iranier som jag inte bryr mig om det minsta. Kort och gott inte mycket tid över alls. Vilket resulterar i att mina redan dåliga matvanor eskalerat under arbetsdagarna. Dvs äter inte frukost, lunch och ibland inte middag heller. Vill sova lite mer på morgonen, inte tid att gå ifrån på lunchen, kommer hem för sent på kvällen för att orka laga mat....Köper lite bröd och flingor ibland mest, och nån snacks variant på grocery storen i p-huset. Resultat: Nästan konstant huvudvärk och trötthet. Som gör att jag inte orkar träna heller. Som jag ju VILL göra. Ond cirkel. Måste försöka förbättra de vanorna ASAP som vi säger i branschen....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home