Tuesday, April 22, 2008

Ruwais prokrastinering

Jag är i Ruwais. Hela veckan faktiskt. Nästan som en riktig housewife :). Det är lite krångligt med att bara ha en bil (även om det finns taxi i Dubai så är det ofta svårt att få tag på dem när man vill ha dem) . Det blir därför många körningar mellan Ruwais och Dubai, dels för att J ska kunna komma både till Dubai på helgen och tillbaka till jobbet på söndagarna och dels för att jag ibland har en del grejer att göra i Dubai under veckorna. Fördelen i dagsläget är såklart att vi kan ses oftare än 2-3 dar i veckan eftersom jag fortf är rätt lös och ledig tidsmässigt. Det är bra Blir lite vanlig vardag i det hela också då.

Dessutom är det lugnt och skönt här ute. I mindre doser iaf. Bra temperatur i lägenheten, inte tokvarmt el tokkallt och flera supersurrande A/Cs eller hamrande blåklädda smurfar tidigt på morgonen. Dvs ganska bra miljö för att göra det jag verkligen behöver satsa på att göra klart- dvs skriva på planen för mitt egna lilla businessprojekt. Och vad gör jag då? Prokrastinerar såklart. Tvättar, lagar mat (ja kors i taket), plockar runt lite i Js lgh. Kollar på travel channel-repriser. Läser bloggar och artiklar om Engla i Aftonbladet (som är hemskt såklart). Stöter på några av de "riktiga" housewifsen på gymmet på hotellet (under dagtid!!). Det här är inte bra. Måste rycka upp mig och skriva. Den enda trösten i prokrastineringen är att jag vet att jag gör det bra i slutändan ändå. Även om jag får sitta uppe på natten när travel channel inte sänder fler program :). Men då visar dom dåliga 80-tals rullar på Dubai 1 kanalen istället.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home