Tuesday, April 08, 2008

Spännande!

Det händer saker nu. Jag har bestämt mig för att glömma min dumma och oförtjänta work ban och titta framåt i Dubai. Som flera av er redan vet så gick det inte vägen med de åtgärder jag försökt med för att få den hävd. Long story short, men mestadels eftersom labour office här skyddar sina egna och inte vill erkänna att de gjort fel när jag var där första gången. Bland annat. Besviken på hur systemet funkar är jag definitivt, men det är ingen ide att ödsla mer energi på detta nu. För jag kan inte göra ett smack åt det oavsett hur rätt jag har i frågan. Det går inte att ändra på folk som tänker medeltida helt enkelt. Men jag har tagit vissa (väldigt vuxna sådana) beslut sista dagarna som faktiskt känns mycket bra. Det är spännande och hela jag bubblar av iver av att ta tag i det på allvar. Allt på en gång helst. Mer detaljer kommer senare, men så fort jag hade bestämt mig så verkade det dyka upp nya möjligheter runt hörnet direkt. Kanske det är en mening med detta då? Jag började iaf idag med att medverka på en networking lunch för "kvinnor i karriären" (ungefär) med en intressant speaker och flera nya bra kontakter. Träffa nytt folk och vara social, det är jag iaf fortf bra på. Och jag får energi av att prata m nytt folk och höra deras erfarenheter. Imorgon ska jag på mässa och kolla lite andra möjligheter. Det är bara början....:)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Äntligen tjejen, det här blir jag imponerad av. Tag fram din styrka och sociala förmåga och visa dig överallt så kommer ännu fler idéer att dyka upp.

Nu känner jag igen dig när du tar tag i nya utmaningar. Lycka till med mässan.
Kramar från mamma Ingrid

2:25 PM  

Post a Comment

<< Home