Sunday, April 27, 2008

We feel good

Ja det gör vi faktiskt här nere just nu. Vilket med tanke på senaste tidens upp och ner händelser är värt att nämna igen. Helgen som gick var dessutom över förväntan vad gäller procedurer och pappers exercis på flera områden. Vi lyckades t ex få hindersprövningen på ambassaden på samma dag, åkte sen till Sv kyrkan och lämnade in alla papper och fick veta att vi nu kan gifta oss ungefär när vi vill här nere. Dessutom var det en ganska stor dag för mig business mässigt, jag registrerade nämligen min egen offshore firma här i UAE, via en rätt simpel procedur i RAK , Ras Al Khaimah, Free Zone!!! Jag är numera enda Director (fina grejer!) och firmatecknare i firman Clever Travel Consulting Ltd! Fint som snus. (varför säger man så förresten? Snus är inte fint, det är äckligt!) Det är m a o mitt nya projekt jag pysslar med nu på dagarna. Jag ska göra konsultarbete åt resebyråer och myndigheter/företag i Norden avs grupper och delegationer till Dubai och UAE har jag tänkt mig. Affärsplanen jobbar jag på as we speak, när jag inte prokrastinerar vill säga :). Räknar med mycket att stå i framöver, men mest marketing under sommaren när det inte är så många nordbor här nere dock.

För övrigt i helgen så tog vi en tur till 360 för att säga hej då till en kompis som åker hem till Sverige, samt var med på SWEA-kvinnornas trevligt arrangerade Hawaiifest på en roof top bar. Det var trevliga kokosdrinkar, billiga hawaiiskjortor köpta på Carrefour, trevliga svenskar och en intressant musiktävling som avslutades med allmän schlagerdans från både yngre och äldre håll.
Feeling good på 360
Feel good folk och kokosnötter på Sweas hawaiifest

0 Comments:

Post a Comment

<< Home