Thursday, September 28, 2006

Komman och semikolonisar

Idag är första dagen på lääääänge som jag känner mig helt nöjd med dagens prestationer. Vaknade, tack och lov, utan huvvevärk och efter en lång frukost tog jag tag i mitt starta eget arbete som jag inte kommit igång med alls tidigare. Jobbade på himla bra om jag får säga det själv hela dagen. Massa tråkiga budgetkalkyler och siffror men det ser väldigt fint ut på pappret iaf hehehe. Synd bara att min lärare på denna kurs är en sjukt tråkig akademiker, dvs en sån som inte lever i verkligheten utan bara ska peta sönder varje arbete in i minsta detalj så man blir helt less. Som skulle maila över konstruktiva feedbacks om innehållet i arbetet och i mailet står det så bara "arbetet är bra. På sidan 3,6 och 9 ska det nog dock vara komma istället för semikolon...." Och det blir så mycket bättre om du numrerar rubrikerna också. Och gör budgetarna i 14 punkter istället för 12." Osv...Osv...Vem F-N bryr sig? Tvivlar starkt på att någon på nyföretagarcentrum där detta arbete ev senare ska granskas igen, kommer att kolla eller räkna komman och semikolonisar eller punkter på bokstäverna. Men han ska ju trots allt dela ut betyg på arbetet så jag har glatt ändrat alla komman och allt annat han hade att anmärka på. Har jag tur blir jag kanske klar med tråkrapporten imorgon e.m och sen kan jag vara ledig och festfixa eller göra annat kul nästa vecka. Tjolahopp! Dessutom har jag varit iväg och tränat ett stenhårt skivstångspass så nu känner jag mig verkligen duktig! (klappar mig själv på huvvet lite grann...) Tv-soffan nästa!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home