Saturday, September 23, 2006

Weekend

Jaha. Jag är nog latast i världen. Har inte kommit ens i närheten av att börja på mitt skolarbete om starta eget som jag skulle hunnit typ hälften på nu enligt min fantastiska planering jag gjorde förra helgen...Men jag har gjort massa annat viktigt! Träffat mina f.d MyTravel chefer och kollegor som hade årligt möte i Sthlm,fikat, kört omkring i pappas fina bil,fikat, ätit godis, sovit, fikat, kört mera bil, bokat flygbiljetter till Sydney i mellandagarna. Samt varit på bio ikväll (som sen följdes av en till fika hemma hos kompisen). Vi såg svenska filmen "Sök" som handlar om några singlar och deras (i min värld något desperata) jakt på killar som är värda att ha ihop det med. Huvudpersonen börjar dejta på internet, vilket jag och även hon jag såg filmen med, har lite antifeelings mot. Kanske helt obefogat men ändå. Och man fick ju helt klart alla fördomar bekräftade i filmen. Dvs att internetdejterna oftast är antingen freaks, puckon, allmänt störda, folk m konstiga böjelser eller är (precis som i vanliga livet), bara ute efter en sak. Observera att detta gäller både tjejer och killar. Dessutom var dom allra flesta antingen gifta eller på andra sätt borttagna från allmänna marknaden enligt min mening. Vilket ju också överensstämmer med verkliga livet utan tvekan. Annars en hyfsad svensk rulle. Men sen är det det här med sex på vita duken, i just svenska filmer. Det ÄR inte lika skoj att se folk nuppa på svenska som i hollywoodrullarna. Vet inte riktigt vad det är, om det blir mer verklighet eller nåt (precis som våld i svenska filmer, som alltid är värre än i amerikanska sådana). I denna film hade dom dessutom rätt mycket sånt, 6 alltså, vilket inte var en fördel. Feta, svettiga, fula medelålders gifta män som sätter på sin lilla mistress i bilen vid sitt eget hus är inte alls kul att kolla på, framför allt inte med svenska kommentarer till hela akten. Språket blir mer vulgo att lyssna på då på nåt sätt. Även om det kommer från Micke Persbrandt. Och nej, jag är inte pryd alls, om man känner mig vet man att jag både ofta och gärna skämtar om just sex och sånt. Det är väl det där att jag oftast går på bio för att som sagt se en annan värld en stund, och i svenska filmer blir det lite för nära inpå eller nåt. Märklig förklaring men har ingen bättre i dagsläget. Gillar däremot komedivarianten på svenska, Jalla! Jalla! är t ex en riktig kultrulle :)!

Men IMORGON blir det i alla fall skolarbete! Ska göra minst 2 budgetar och resultatkalkyler till arbetet enligt min NYA planering. OM jag inte försover mig, eller får ett akut behov av att kolla efter coola dagsturer på Nya Zealand på Internet, eller organisera om garderoben ,eller städa bakom spisen. Viktiga grejer sånt :)...

/L

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sex förknippar jag annars mest med danska filmer. Funkar ofta inte så bra det heller...

6:36 AM  
Blogger Linda said...

hmmm...jo, om Mads Mikkelsen är med så funkar det OK med DK-sex. Haha :)

10:05 AM  

Post a Comment

<< Home