Friday, December 21, 2007

Lyxhelg!

Mamma och jag har lyxat denna helg i Dubai! Sådär som man kan eftersom alla flashiga hotell( utom kitschseglet då) är öppna för allmänheten och det är fullt tillåtet att ta en kaffe eller äta på hotellets restauranger och beundra miljön även om man inte bor där. Klart en av de största fördelarna m Dubai. På torsdagen fick jag av ngn outgrundlig anledning sluta redan kl 17 (var väl nån EID middag som chefen skulle på), vilket ju var fördelaktigt. Vi åkte ut till Barasti Bar på Meridien Mina Seyahi hotellet, tog en raspberry mojito. Sen åt mamma väldigt god lammgryta på deras övervåning medans jag åt mindre god club sandwich. Mamma förundrades över marinans nattliga skyline. Sedan raskt vidare till vackraste hotellet i stan, min favorit One and Only Royal Mirage. Mamma förundrades över lobbyn som ju är helt sagolikt fin. Cappuccino på silverbricka i lobbycafet av snälla servitörer. Mamma fotade brickan. Höga valv, konstnärliga juldekorationer, rosenblad i fontänen. Sen promenad till Arabian Court och The Rooftop bar. Mamma förundrades över stilfull arabisk inredning och utsikten över The Palm.
Fredag solade vi på taket till vår villa på fm. Lyxigt kunna sola där i december med utsikt över Burj Dubai tornet. Var väldigt varmt på taket. Phu. Sen iväg till Ritz Carlton och afternoon tea. Mamma förundrades över små gurksandwichar, nybakta scones och pyssliga små vaniljkakor på sån 3våningsvagn ute på terrassen samt skinande rena toaletthållare på toaletten. Och spicy te som var väldigt gott. Vi fotade brickorna även här. Trevligt. Raka spåret sedan till 360 på Jumeirah Beach hotel och deras platinumlista som gjorde vi kunde stega in mot vacker solnedgång runt Burj Al Arab och rikemansbåtarna som låg ankrade däromkring. Mamma förundrades över lyxyachter och solnedgångsfärger. Ett glas vin ute på 360 med ett skådespel av ljus och mörker omkring, samt många halvstroppiga tror dom är coolast i stan-folk. Mamma förundrades över Burj Al Arab första kvällsbelysning och alla fulla och inte så smarta britter. Sedan kort stopp hem och in till Mall of the Emirates. Tusentals folk på carrefour kl 22.30 på kvällen. Samt enormt många idioter i trafiken på vägen dit. Dvs helt normalt i Dubai. Mamma förundrades över alla olika folkslag i mallen.

Idag ska vi till Al Ain och kanske köpa dagsbiljetter till poolområdet på Jebel hafeet hotellet. Kanske göra en pedikyr på eftermiddagen om vi orkar. Lyxhelg! Och imorgon landar lillstrumpan, min syster som jag inte sett sen juli. Mysigt!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Koppla av och ha det skönt, vi önskar dig och de dina en riktigt mysig jul. Vi skall försöka ge Johan en mysig julafton här hemma.(Kortet som är taget framför våghotellet är för övrigt ett av de bästa kort vi sett på dig, du ser verkligen jättesnygg ut.) Kram och god jul på er från Linderyd

5:31 AM  
Blogger Linda said...

Tack för komplimangen, det var snällt :)! Ja ta hand om min Johan och ge honom massa julljus och god mat! Kram och GOD JUL till er allihopa!

Linda

11:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej igen nu när du är tillbaka hemma hos dig i Dubai igen. Du har beskrivit allt jag var så förundrad över och allt stämmer. Ditt Dubai var underbart trevligt och fullt av kontraster i hela staden. Tack speciellt för julklappen med Beach Rotana Hotel i Abu Dhabi vi trivdes både Emma och jag. Jag kommer tillbaka snart
Kram från mamma Ingrid

12:08 PM  

Post a Comment

<< Home