Sunday, December 16, 2007

Mamma is here!

Lilla mamma är här! I Dubai! Och det är så härligt! Idag kom jag hem till en färdiglagad gryta som luktade himmelskt, och jag har även haft en laddning m karamellkungen och Ahlgrens bilar och sånt underbart inne i mitt rum sen i torsdags. Haft, som i det är uppätet nu :). Har inte uppdaterat så mkt på bloggen, dels för att jag inte hinner och dels för att det är trevligare att umgås m pojkvän och familj istället för att sitta framför datorn. Första helgen mamma var här nu så gjorde vi lite sightseeing, dvs de viktiagste landmarken inkl tådoppande vid vattenbrynet på nästan-bredvid-Burj Al Arab- stranden osv. Vi lyckades även äta god italiensk mat på Toscana i Madinat Jumeirah, klämma in några timmar på beachen, lämna in mönster för 2 klänningar hos en skräddare i Satwa för mamma, köpa nytt dörrhandtag till ytterdörren (hurra!) samt strosa runt i Global Village som öppnat lite halvt nu i december. Trevliga små hantverkstält och affärer där. Men blir nog bättre när de öppnar helt framåt jul och Dubai Shopping festival gissar jag på.
Nu ska jag gå och öppna vingummipåsen tror jag :). Hej så länge

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Är inte avundsjuk på ditt godis , men att Du har Din Mamma hos dig , ha en underbar jul

2:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej vännen! NU äntligen har vi fått igång vårt bredband... Så nu kan jag hälsa på din blogg när jag vill :) Hälsa mamma och ha det så gott... Kram Anna

8:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej mitt namn är Daisy, undrar lite om hur jag kan hitta jobb i Dubai? Jag vill gärna bo där ett tag men vill gärna fixa jobb innan jag drar dit. Om du vill vara vänlig och vägleda mig lite, skriv ett mail till mig. Med vänliga hälsningar //Daisy
p.s. God Jul...
daisy_crazy_angel@hotmail.com

2:19 PM  

Post a Comment

<< Home