Saturday, February 16, 2008

Time to think

Jag är en person som tänker mycket. På massa saker och hela tiden. Alla som känner mig vet att det stämmer. Även om jag ibland önskade jag kunde sluta tänka så mycket. Men om det nu finns nåt positivt med denna utdragna process för att avsluta mitt tidigare jobb inkl den än så länge uteblivna visainfon osv så är det väl att jag får lite tid att tänka. På bra saker. Dvs tänka på vad jag vill göra, på hur jag vill göra det och på hur jag ska kunna fixa det också. Verkligen inte varit mycket tid att göra det förut, eftersom all energi gått till jobbet och allt kring det på alla sätt. Så nu när jag är lite ledig skriver jag massa to -do listor (mycket bra med sådana) på dagarna med alla personer jag ska maila CVs till, alla jag vill träffa och höra vilka kontakter de av kan hjälpa till med för mitt projekt jobbsökande i stan. Oftast hinner jag med 2 av 10 saker på to do listorna varje dag hittills men dom är bra för mitt själsliga tillstånd ändå :). Har även fått lite stärkande samtal från en del folk och agenter som uppskattat mitt jobb och ger lite självförtroende tillbaka till min lite sargade sådan efter sista månaden. Sånt värmer också. Så det ser lite ljusare ut åtminstone.

Jag har i alla fall präntat ner lite punkter på vad jag vill jobba med framöver om jag själv får bestämma lite... Ord som strategisk marknadsföring, business development, turism, kundmöten, internationella mässor, roadshows, events, incentives, Nordiska marknaden står på den fortf lite ofouserade listan. På saker över sånt jag INTE vill jobba med står bokningar, accounting och företag utan västerländsk personal. Till att börja med i alla fall. Så får vi se var det slutar.

Just nu tänker jag dock mest från Johans vardagsrum, liggandes raklång på golvet. Jag har nämligen fått en alldeles enormt otäck släng av typ ryggskott eller ischias eller nåt sånt sen igår. Värker hela tiden, ibland så jag får tårar i ögonen. Blir det inte bättre imorgon får jag stanna här lite till för det gör för ont att köra bil. Men jag tänker vidare som sagt. På massa olika alternativ. Återkommer med resultatet som vanligt. Nu kollar vi på resor till Marocko och älskade Marrakech också i början på mars. Det tänker jag också på en del :=). Och ler vid tanken. Djemaa El Fna lockar....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home